2

پزشک خانواده می‌تواند سهم هزینه درمان را به‌طور جدی کاهش دهد

  • کد خبر : 23759
  • 27 مهر 1402 - 15:10
پزشک خانواده می‌تواند سهم هزینه درمان را به‌طور جدی کاهش دهد
رئیسی گفت: موضوع سلامت و پزشک خانواده می‌تواند سهم هزینه درمان را به‌طور جدی کاهش دهد.

به گزارش حادثه ایلام;آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با حضور در همایش دستاورد‌ها و تکریم فعالان نظام بهداشت  اظهار کرد: لازم می‌دانم یاد شهدای فلسطین را گرامی بداریم. روز‌های سختی برای مردم و جهان است که شاهد جنایات هولناکی هستند، جنایاتی که نسبت به همه نارواست، اما نسبت به کودکان خیلی حزن‌آور است و اندوه را در دل همه ایجاد می‌کند و خشم همه را برمی‌انگیزد.
وی ادامه داد: این خشم و نفرتی که امروز در جهان و تمام ملت‌ها با همه گویش‌ها، عقاید و باور‌ها نسبت به نظام سلطه و نظم ناعادلانه جهانی که جای مظلوم و ظالم در آن عوض می‌شود ظلم نسبت به زنان، کودکان و مردمانی است که در خانه و کاشانه خود قرار دارند و ظالمانه از خانه خود بیرون رانده می‌شوند.
رئیس جمهور اظهار کرد: در این جنایت هولناک کسی نیست این صحنه‌ها را ببیند و اشک بر چشمان او جاری نشود. ما معتقدیم این فاجعه انسانی و نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت که به‌دست آمریکا و رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد، حتما نظم کنونی جهان را بهم خواهد ریخت.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از دستاورد‌ها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور گفت: همه سازوکار‌ها باید در جهت پیشگیری باشد و بهداشت همین جلوه را دارد و کمک بسزایی در سلامت جامعه، جسم و جان و روح روان است همچنین کمک بسزایی به مردم شهر و روستاست.
وی بیان کرد: جلوه‌های زیبایی از حوزه بهداشت و درمان را در دوران کرونا دیدیم، جان‌فشانی‌های فعالان حوزه بهداشت و سلامت که بر بالین مردم در شرایط بد حاضر می‌شدند و در این مسیر شهدایی در عرصه سلامت دادیم و این قشر در این ایام خوش درخشیدند.
رئیس جمهور گفت: کار‌های شما در حوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است. حضور ۳۷۰ هزار داوطلب بهداشت که به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی در حوزه بهداشت و پیشگیری از آسیب‌ها و امراض تلاش می‌کنند جای تقدیر و تشکر دارد.
وی ادامه داد: مجهز شدن حوزه بهداشت به ناوگان مناسب که بتواند به سرعت در مناطق حاضر شود، اقدام خوبی بود. عزیزانی که به صورت داوطلبانه شرکت کردند قدردانشان هستیم و از وزیر بهداشت می‌خواهم که نسبت به خواسته‌های این عزیزان توجه جدی شود. نسبت به مساله آب و هوا و آلودگی‌هایی که برای زندگی انسان خطر دارد از جمله اقدامات بهداشتی است که باید به این موضوع حساس بود تا این آلایندگی‌ها را نداشته باشیم.
رئیس جمهور به امنیت غذایی اشاره کرد و آن را درحوزه بهداشت مهم دانست و گفت: تاکید در حوزه امنیت غذایی می‌تواند از امراض و مرگ و میر‌ها جلوگیری کند. موضوع دیگر موضوع سلامت خانواده و مساله پزشک خانواده است که این مهم بوده و می‌تواند سهم هزینه درمان را به طور جدی کاهش دهد همچنین سلامت روان هم بسیار مهم است. معتقدم وزارت بهداشت باید ببیند هر جایی که بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند نسبت به آن حساس باشد و این به عنوان نهی از منکر است.
رئیس جمهور تاکید کرد: هرچه برای سلامت مردم مفید است، باید باشد. فعال کردن شبکه بیشتر و گام‌هایی که برداشته شد خوب است، اما کافی نیست. هرچه درباره بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم جا دارد. من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی‌دانم بلکه سرمایه گذاری برای کشور می‌دانم.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23759

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.