1

باید‌ها و نباید‌های انتخابات پیش رو در فضای مجازی

  • کد خبر : 25465
  • 06 بهمن 1402 - 22:41
باید‌ها و نباید‌های انتخابات پیش رو در فضای مجازی
یکی از مواردی که در چند دوره اخیر انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برای تمامی دست اندرکاران برخوردار شده، استفاده از فضای مجازی برای آسان‌تر کردن اقدامات جاری در انتخابات است.

به گزارش حادثه ایلام;دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری کمی بیشتر از یک ماه دیگر برگزار می‌شود و از ماه‌ها قبل مسئولان و مردم به آرامی خود را برای حضور و برگزاری درست این تکلیف بزرگ و انتخابات مهم آماده می‌کنند.   آمادگی که با توجه به شرایط روز کشور خودمان و منطقه و حتی اتفاقاتی که از مسیر بعضی جریان‌ها در داخل کشور در حال انجام است از اهمیت بالایی برخور دار است.

یکی از مواردی که در چند دوره اخیر انتخابات از اهمیت ویژه‌ای برای تمامی دست اندرکاران برخوردار شده است. حضور و استفاده از دنیای اینترنت و فضای مجازی برای آسان‌تر کردن اقدامات جاری در انتخابات است.   اما در این بین شاید آن قدر که درباره برگزرای الکترونیک انتخابات صحبت شده است نسبت به فضای مجازی و حضور نامزد‌ها در آن بحث صحبتی مطرح نشده است. فضایی که هر دوره نقش پر رنگ تری را در تبلیغات و سایر موضوعات مهم در انتخابات و نامزد‌ها و حتی مردم ایفا می‌کند. فضایی که قوانینی دارد و باید طبق قواعدی خاص در آن حضور یافت و اقدام کرد. این فضا قوانین دارد و گذشتن از آن هم باید با پاسخ همراه باشد.

پیشگیری و مقابله با تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجازی مستلزم شناخت و اشراف صحیح و کامل جامعه نسبت به انواع تهدید‌ها و آسیب‌های احتمالی این فضاست؛ کم نیستند نامزد‌های انتخاباتی، هواداران، خبرنگاران و کاربران فضای مجازی که به خاطر عدم اطلاع دقیق از تهدیدها، آسیب‌ها و مصادیق تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجازی ناخواسته مرتکب تخلف و حتی جرم در این فضا شده‌اند.

البته در سال‌های گذشته انوع و اقسام تبلیغات عجیب را در فضای حقیقی دیده ایم، در این میان فعالیت‌های برخی از نامزد‌ها در فضای مجازی که برای دیده‌شدن دست به هرکاری می‌زنند جای خود دارد.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25465

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.