3

بررسی نقش کیسه هوا و تاثیر آن در میزان کاهش تلفات انسانی حوادث رانندگی

  • کد خبر : 9241
  • 16 اردیبهشت 1401 - 11:33
بررسی نقش کیسه هوا و تاثیر آن در میزان کاهش تلفات انسانی حوادث رانندگی

به گزارش حادثه ایلام:کیسه هوا پارچه محکمی است که تا شده و در محفظه وسط فرمان برای راننده و در داشبورد برای مسافران جا داده شده است.   کیسه هوا وسیله تکمیلی است که با هدف گسترش تاثیر وسیله اولیه حفاظت از سرنشینان یعنی کمربند ایمنی (کمر – شانه) ایجاد شده است.   هنگامی که […]

به گزارش حادثه ایلام:کیسه هوا پارچه محکمی است که تا شده و در محفظه وسط فرمان برای راننده و در داشبورد برای مسافران جا داده شده است.

 

کیسه هوا وسیله تکمیلی است که با هدف گسترش تاثیر وسیله اولیه حفاظت از سرنشینان یعنی کمربند ایمنی (کمر – شانه) ایجاد شده است.

 

هنگامی که در حسگرهای داخل خودرو تصادفی از جلو را با شدتی بیشتر از آستانه تعیین شده برخورد نماید باعث عمل کردن کیسه‌های هوا میشود و توسط فرآیند شیمیایی دارای فشار زیاد کیسه هوا را به خارج از محفظه می‌راند و آن را با سرعت کافی باد میکند و قبل از حرکت سرنشین به سمت جلو و در پاسخ به نیروهای تصادف کیسه هوا در جلوی او قرار می گیرد.

 

سوال اینجاست آیا مزایای ناشی از کیسه هوا با هزینه‌های قابل توجه آن متناسب هست یا نه؟ پاسخ بایستی بگوییم کیسه‌های هوا میزان خطر فوت را برای رانندگانی که از کمربند ایمنی استفاده می کنند و آنهایی که استفاده نمی کنند کاهش می دهد.

 

یکی از مهمترین موضوعاتی که صنعت خودروسازی در ایران به آن توجه نماید کیسه هوا به منظور حفاظت از سرنشینان باید در فاصله زمانی بین تشخیص تصادف و آغاز حرکت سرنشین به جلو در پاسخ به نیروهای وارده در هنگام تصادف در زمان کوتاه و با سرعت زیاد به سمت سرنشین حرکت کند،میبایست هنگام اولین تماس سرنشین با کیسه هوا این وسیله کاملاً باز شده باشد.

 

موضوعاتی که خودروسازان و هم استفاده کنندگان از خودرو بایستی مورد توجه قرار دهند این است که متاسفانه کیسه هوا طوری طراحی شده که فقط از تصادفات روبه رو باز می شوند،در حقیقت در اثر تصادف در تمام جهاد بایستی کیسه‌های هوا عمل کنند.

 

در افراد کوتاه قد کیسه هوا ممکن است به صورت افراد آسیب جدی وارد کند.

 

تحقیقات نشان می دهد تاثیر عملکرد مثبت کیسه هوا ۱۰ تا ۱۵ درصد خطر فوت راننده و سرنشینان را کاهش می‌دهد.

 

نتیجه گیری: با توجه به بالا بودن شدت تصادفات نیاز است مسئولین امر و صنعت خودروسازی نسبت به بالابردن کیفیت خودرو ها و اضاف کردن آپشن ها از جمله کیسه هوا با کیفیت در میزان کاهش حوادث و تلفات گامی برداشته باشیم.

 

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.