0
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام:

۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند

  • کد خبر : 25584
  • 28 فروردین 1403 - 13:49
۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است

به گزارش حادثه ایلام;محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در دیدار با امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند و ایلام در ردیف استان‌های سبز کشور از لحاظ توسعه گازرسانی قرار گرفته است، گفت: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است در سال گذشته بسته شد.

وی با بیان اینکه زمستان سال گذشته در سطح کشور و استان بدون قطعی گاز سپری شد، افزود: تولید گاز در کشور به گونه‌ای بود که حتی در بالاترین پیک مصرف، گاز هیچکدام از مشترکین قطع نشد که مهم در راستای آمادگی و اجرای طرح‌های پدافندی بوده است.

وی با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون ۲۱۵ هزار و ۹۹۸ مشترک جذب شده است، بیان کرد: تاکنون پنج هزار و ۹۶۵ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.

کشاورز با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون، بیش از ۱۲۶ هزار و ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده‌است، گفت: هم اکنون ۲۶ شهر و ۵۸۷ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی تأکید کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در استان، احداث ۲۸۶ ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی استان، گازرسانی به یک هزارو ۳۸۹ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت از ابتدا تاکنون بوده است.

کشاورز افزود: تعداد کل روستا‌های ایلام ۶۳۷ روستا بوده که از این تعداد ۵۸۷ روستا گازدار و ۵۰ روستا به دلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=25584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.