1

نخست وزیر فرانسه شریک همجنسگرایش را وزیر امور خارجه کرد

  • کد خبر : 25267
  • 22 دی 1402 - 12:51
نخست وزیر فرانسه شریک همجنسگرایش را وزیر امور خارجه کرد
گابریل آتال که به تازگی نخست وزیر فرانسه شده است، استفان سژورنه، مشاور سابق مکرون و شریک همجنسگرایش را وزیر امور خارجه کابینه‌اش معرفی کرد.

به گزارش حادثه ایلام;گابریل آتال، نخست وزیر فرانسه، شریک همجنسگرایش استفان سِژورنه را به عنوان وزیر امور خارجه منصوب کرد، تنها چند روز پس از آن که او خود اولین مرد همجنسگرا بود که این مسئولیت را بر عهده گرفت.
به گزارش آرتی، سژورنه که رهبری حزب سیاسی رنسانس امانوئل مکرون، رئیس جمهور و گروه Renew در پارلمان اروپا را نیز بر عهده دارد، در بحبوحه تغییرات کابینه که پس از استعفای الیزابت بورن، نخست وزیر سابق در روز دوشنبه، جایگزین کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق می‌شود.
این مرد ۳۸ ساله از زمانی که مکرون وزیر اقتصاد و دارایی بود به او مشاوره می‌داد. سژورنه در سال ۲۰۱۴ به تیم او پیوست و تا انتخابش به عنوان رئیس جمهور در سال ۲۰۱۷ در کنار او ماند.
مکرون روز سه شنبه آتال را به جای بورن به نخست وزیری منصوب کرد. او جوان‌ترین نخست وزیر تاریخ فرانسه و همچنین اولین همجنسگرا در کابینه دولت فرانسه است. وی پیش از این وزیر آموزش و پرورش بود. آتال در سال ۲۰۱۸ به مدت ۱۰ ماه به عنوان سخنگوی حزب مکرون که در آن زمان La Republique en Marche نامیده می‌شد، سپری کرد و دو سال قبل از آن حزب سوسیالیست را ترک کرد تا از نامزد سابق در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کند.
آتال و سژورن رابطه خود را با یک اتحادیه مدنی در سال ۲۰۱۷ رسمی و سال بعد، زمانی که آتال به عنوان همجنسگرا معرفی شد، آن را علنی کردند. در ماه اکتبر، آتال در یک اعلامیه رسمی در مورد تضاد منافع به مقام عالی شفافیت در زندگی عمومی ادعا کرد که او هیچ شریکی ندارد، اگرچه این دو هرگز علناً از هم جدا نشده بودند.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.