3

دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد

  • کد خبر : 24514
  • 26 آبان 1402 - 10:08
دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد
رئیس جمهور گفت: دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد و این مقوله کنترل شده است

به گزارش حادثه ایلام;آیت الله سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که برنامه دولت برای حل مشکلات معیشتی مردم چیست؟ گفت: نسبت به معیشت مردم همواره دغدغه داشتیم و کنترل بازار و مهار تورم از برنامه‌های دولت بوده و دولت در زمینه کنترل مهار تورم از رشد نقدینگی جلوگیری کرد و این مقوله کنترل شده است و رشد نقدینگی از ۳۲ درصد به ۲۶ درصد رسیده است.
رئیس جمهور، یکی دیگر از عوامل تورم را کسری بودجه دانست و افزود: این مشکل نیز برطرف شده و سال اول دولت بدون کسری بودجه به پایان رسید و در سال دوم نیز تلاشمان بر این بود تا مصارف و منابع مان هم خوانی داشته باشد.
رئیسی افزود: در ۱۴۰۲ هم در تلاشیم تا سال را بدون کسری بودجه به پایان ببریم.
وی، کنترل اضافه برداشت‌های بانک را از دیگر راهکار‌های جلوگیری از رشد تورم دانست و گفت: این کار نیز از ابتدای امسال انجام شده و موجب شده است تا هر ماه شاهد کاهش تورم نسبت با ماه قبل از آن باشیم.
رئیسی با بیان اینکه ما دو سال گذشته را با رشد چهار درصد پشت سر گذاشتیم افزود: ما مهار تورم را در رشد رکود دنبال نمی‌کنیم بلکه مهار تورم را در رشد تولید دنبال می‌کنیم و به همین علت دنبال آن هستیم تا تولید را توسعه و رشد دهیم که اکنون به دنبال پایداری این رشد هستیم.
وی، افزایش قیمت جهانی خوار و بار را از دیگر متغیر‌های تورم دانست و اضافه کرد: در شرایط کنونی با اقداماتی که در دولت انجام شده قیمت کالا‌های در سفره را از نوسانات دور کرده ایم که اجرای طرح کالا برگ الکترونیک یکی از آن هاست.
رئیس جمهور در رابطه با سوالی در حوزه زمین و مسکن با اشاره به بهره برداری چهار هزار واحد مسکن در استان گفت: زمین ممکن است در مرکز استان وجود نداشته باشد، اما در شهر‌ها مشکل زمین نداریم، در چهارمحال و بختیاری نسبت به شهر‌ها زمین داریم و به متقاضیان زمین واگذار می‌شود.
وی افزود: برنامه واگذاری زمین و ساخت مسکن با قوت ادامه دارد.
رئیسی در رابطه با بیکاری در استان ادامه داد: بیکاری در استان بالا بود، اما هم اکنون کاهشی شده است، زیرا ۸۶ واحد راکد احیا شده است و به چرخه تولید برگشته است.
وی گفت: در خصوص اشتغال تحصیل کردگان هم در حوزه علم و فناوری و هم در حوزه‌های دیگر کار‌های خاصی صورت گرفته است.
رئیسی افزود: جوانان با امید زندگی کنند دولت نسبت به اشتغال ازدواج و مسکن حساس است.
وی اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری کمبود آب ندارد بلکه مدیریت آب باید عادلانه باشد.
رئیسی اظهار کرد: آب در بخش‌های صنعت، کشاورزی و شرب باید عادلانه توزیع شود و به جای استفاده از آب در کارخانه و واحد‌های صنعتی از پساب استفاده شود.
وی گفت: برای توزیع عادلانه آب باید نظر کارشناسان و صاحب نظران را شنید.
رئیسی افزود: با اجرای طرح‌های همچون سد بابا حیدر و دیگر طرح‌های در دست اقدام تمامی مردم منطقه از آب پایدار بهره مند می‌شوند.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24514

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.