4

پیام آمریکا به ایران: به‌دنبال آتش‌بس هستیم

  • کد خبر : 24267
  • 16 آبان 1402 - 0:11
پیام آمریکا به ایران: به‌دنبال آتش‌بس هستیم
وزیر امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها در ۳ روز گذشته پیام دادند که به دنبال آتش بس هستند، ولی در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل کشی در غزه حمایت کردند.

به گزارش حادثه ایلام;حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۱۵ آبان ماه در اظهاراتی در واکنش به پوشیدن جلیقه ضد گلوله توسط آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در سفرش به عراق گفت: این واقعیت نقش آمریکاست.
وی یادآور شد: متاسفانه در ۳ روز گذشته از طرفی آمریکایی‌ها به ما پیام دادند که ما به دنبال آتش‌بس هستیم و اقداماتی را انجام دادند، اما در عمل فقط از کشتار جمعی و نسل کشی در غزه حمایت کردند.
وزیر خارجه بیان کرد: امیدواریم آمریکا هر چه زودتر سیاست خود را تغییر دهد و از طرف اشغالگر حمایت نکند.
حسین امیرعبداللهیان اول آبان ماه نیز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران به حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که آمریکا تمام قد در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته و مدیریت جنگ علیه فلسطین در اختیار نظامیان و دستگاه امنیتی آمریکاست و از حداقل ۲ پیام آمریکا در این مدت به ایران خبر داد.
وی در این باره بیان کرد: آمریکایی‌ها مرتبا به همه طرف‌ها پیام می‌دهند. البته به ایران حداقل دو بار پیام داده‌اند این پیام شامل دو محور اساسی است. محور اول اینکه ما مایل به گسترش جنگ نیستیم و محور دوم اینکه از ایران می‌خواهیم خویشتنداری کند حتی در برخی از پیام‌ها تأکید بر این دارند که ایران به خویشتنداری دیگر کشور‌ها و طرف‌ها و کنشگران توصیه کند.
این در حالی است که اگر آمریکا که ادعا می‌کند ما به دنبال توسعه دامنه جنگ نیستیم، اما آمریکا در دو هفته اخیر ثابت کرده با ارسال ده‌ها و هزاران محموله سلاح و حمایت تمام عیار از رژیم صهیونیستی در حال تشدید شدت دامنه نبرد در غزه و کرانه و بر روی زنان و کودکان و غیرنظامیان در فلسطین است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.