2

شورای امنیت به وظایف خود عمل نکرده است

  • کد خبر : 24087
  • 08 آبان 1402 - 9:00
شورای امنیت به وظایف خود عمل نکرده است
سفیر فلسطین در سازمان ملل تأکید کرد شورای امنیت کاملاً فلج شده و به وظایف خود عمل نکرده است.

به گزارش حادثه ایلام;سفیر فلسطین در سازمان ملل در انتقاد از عملکرد شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت جنایات رژیم اشغالگر در بمباران مناطق مسکونی و بیمارستانی غزه، گفت: شورای امنیت کاملاً فلج شده و به وظایف خود عمل نکرده است.
به گزارش شبکه خبری الجزیره، سفیر فلسطین افزود: فردا با قطعنامه مجمع عمومی درباره آتش‌بس به شورای امنیت باز خواهیم گشت.گروه‌های عربی و اسلامی متحد کار می‌کنند. تلاش‌های مشترک به بسیج همه نهاد‌های بین‌المللی کمک کرد.
سفیر فلسطین با بیان این‌که در جریان رأی‌گیری مجمع عمومی متوجه تغییر مواضع کشور‌های اروپایی شدیم گفت: برگزاری نشست اضطراری سران کشور‌های عربی به ارتقای تلاش‌ها در سطح رهبران کمک می‌کند.
این در حالی است که نماینده دائم برزیل در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده دارد گفت : این شورا فردا (دوشنبه) نشستی را برای بررسی روند «جنگ رژیم صهیونیستی و فلسطین» برگزار خواهد کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل پیش از این پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی کشور‌های عربی درمورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.
پس از آن‌که رأی ممتنع کشور‌های عراق و تونس به قطعنامه کشور‌های عربی به عنوان دو کشور مسلمان و عرب موجب تعجب رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت، نماینده عراق در سازمان ملل درخواست داد که رأی این کشور از ممتنع به آری اصلاح شود و گفت که رأی عراق به خاطر خطا در سیستم دستگاه رای دهی ممتنع ثبت شد.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24087

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.