3

رفتار وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه قابل تحمل نیست

  • کد خبر : 23756
  • 27 مهر 1402 - 15:08
رفتار وحشیانه‌ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه قابل تحمل نیست
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: به شدت نگران تداوم بحران وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان غزه هستیم و این رفتار وحشیانه قابل تحمل نیست.

به گزارش حادثه ایلام;سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در گفتگو با ارتشبد سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه اقدام رزمندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی در چارچوب حق دفاع مشروع و مقابله با اشغالگری و نتیجه‌ بیش از ۷۰ سال سرکوب و ظلم و جنایت علیه مردم فلسطین و رفتار‌های ظالمانه اخیر آن‌ها علیه مسجدالاقصی و مردم فلسطین بوده است، گفت: ما به شدت نگران تداوم بحران‌های وسیع و وحشیانه علیه غیرنظامیان هستیم؛ چنین رفتار وحشیانه‌ای قابل تحمل نخواهد بود و دولت‌های مستقل باید واکنش جدی به آن نشان دهند.
ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز با بیان اینکه مواضع کشورش در مورد ضرورت برقراری آتش‌بس و جلوگیری از آسیب رسیدن به غیرنظامیان روشن است، اظهار داشت: ابتکار روسیه در شورای امنیت در این مورد با مخالفت برخی کشور‌های غربی به نتیجه نرسید.
سرلشکر باقری افزود: ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت و کمک‌های مستقیم برخی از کشور‌ها موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع شده و می‌تواند موجب ورود سایر بازیگران به این عرصه شود.
دو طرف توافق کردند در مورد اقدامات امدادرسانی تشریک مساعی داشته باشند.
سرلشکر باقری در همین چارچوب با خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع کشور قطر گفتگو و رایزنی کرد.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با مشروع خواندن اقدام گروه‌های مقاومت فلسطین در دفاع از خود، اقدام اخیر مبارزان فلسطینی را پاسخ به سرکوب مردم و جسارت‌های رژیم صهیونیستی به مقدسات مسلمین در مسجدالاقصی و تعرض به نوامیس فلسطینی دانست و گفت: با مشاهده‌ این جنایات، هیچ‌گونه سکوتی برای مسلمانان قابل توجیه نیست و با تداوم این وحشی‌گری‌ها، امکان هر واکنشی از سوی گروه‌های مقاومت وجود دارد.
سرلشکر باقری با بیان نقش آمریکا در هدایت عملیات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، خواستار ممانعت کشور‌ها از انتقال تسلیحات و تجهیزات از پایگاه‌های آمریکا در منطقه به مقصد سرزمین‌های اشغالی شد.
در این گفتگو دو طرف بر ضرورت همکاری در انتقال کمک‌های بشردوستانه و اضطراری به مردم غزه تاکید کردند.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.