1
رئیس کل دادگستری ایلام خبر داد

فعالیت بیش از ۷۲۳ نفر صلح یار در ایلام

  • کد خبر : 23685
  • 25 مهر 1402 - 15:24
فعالیت بیش از ۷۲۳ نفر صلح یار در ایلام
رئیس کل دادگستری ایلام با اشاره به سازش ۴۵ درصدی در پرونده‌های دادگستری ایلام، گفت: در حال حاضر بیش از ۷۲۳ نفر صلح یار در استان ایلام فعالیت دارند.

به گزارش حادثه ایلام;عمران علی محمدی رئیس کل دادگستری ایلام با حضور در مسجد امام رضا (ع) بانقلان ایلام اظهار کرد: با گسترش صلح و سازش و استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین استان در مساجد می‌توان مشکلات و معضلات را بهتر حل کرد.
وی اظهار کرد: هیات‌های صلح در اقصی نقاط استان با جمعیتی بیش از ۷۲۳ نفر صلح یار از بزرگان، خیرین و معتمدین استان با سعی و تلاش بدون هیچ گونه چشمداشت یا پاداشی باعث صلح و سازش بین اصحاب دعوا می‌شوند که در کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی نقش تاثیرگذاری دارند.
علی‌محمدی مطرح کرد: در جامعه امروز از صلح و سازش به عنوان یک نظریه عدالت ترمیمی بین خواهان، خوانده و نماینده جامعه تعبیر می‌شود که با طرح نظریات و اختلافات طرفین دعوا اختلافات را به حداقل می‌رسانند و پرونده به صلح و سازش ختم می‌شود و با رفع خصومت شرایط برای جبران خسارت و بخشش مهیا می‌شود.
وی افزود: ارتقای رتبه دادگستری استان از ۲۳ به ۸ کشور در سال گذشته، سازش ۴۵ درصدی در پرونده‌های قابل صلح و سازش، کاهش ۵۱ درصدی موجودی پرونده‌های سال‌های گذشته و تکمیل و بهره برداری جهادی از ساختمان جدید دادگستری ایلام از نمونه‌های شاخص فعالیت دادگستری استان ایلام است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.