0
فرماندار شهرستان چرداول:

صاعقه جان زن دامدار چرداولی را گرفت

  • کد خبر : 25699
  • 18 اردیبهشت 1403 - 12:48
صاعقه جان زن دامدار چرداولی را گرفت
فرماندار شهرستان چرداول گفت: بر اثر برخورد صاعقه، یک زن دامدار ۵۴ساله در مناطق عشایری این شهرستان جان خود را از دست داد.

به گزارش حادثه ایلام;علی محمدی با اشاره به برخورد صاعقه با یک زن دامدار حدود ۵۴ساله در مناطق عشایری این شهرستان اظهار کرد: این حادثه در ارتفاعات عشایری قلاجه حوزه استحفاظی شهرستان چرداول رخ داد که به دنبال آن یک زن ۵۴ساله به دلیل اصابت صاعقه جان خود را از دست داد.

وی افزود: با وقوع این حادثه و طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی عملیات ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان مبنی بر برخورد صاعقه با این فرد، بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت در چرداول به منطقه اعزام شد.

فرماندار چرداول، ادامه داد: امدادگران با کوهپیمایی در مسیر کوهستانی و با رعایت کامل نکات فنی و ایمنی نسبت به انتقال جسد متوفی اقدام کرده و تحویل به عوامل قضائی دادند.

محمدی به روستاییان توصیه کرد که در هنگام صاعقه از تردد و استقرار در ارتفاعات روستاها که به‌ دلیل شرایط خاص اقلیمی و زمین‌شناسی احتمال برخورد صاعقه وجود دارد و موجب تلفات می ‌شود، خودداری کنند.

وی، از کشاورزان و دامداران خواست تا در هنگام نامساعد بودن شرایط جوی ضمن پناه گرفتن در مکان‌های مسقف، از ایستادن در کنار درختان و تکه سنگ‌های بزرگ و اشیای فلزی خودداری کنند.

شهرستان چرداول با دارا بودن ۳۸۰۰ نفر جمعیت عشایری یکی از نقاط مهم استقرار عشایر استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/سعدحمیدی کیا
لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25699

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.