1

آمریکا در تمام سطوح حامی اسرائیل است

  • کد خبر : 23646
  • 24 مهر 1402 - 11:09
آمریکا در تمام سطوح حامی اسرائیل است
یک کارشناس حوزه آمریکا درباره علل سفر اخیر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی توضیح داد.

به گزارش حادثه ایلام;امیرعلی ابوالفتح، کارشناس حوزه آمریکا درباره سفر بلینکن به سرزمین‌های اشغالی گفت: از نظر آمریکایی‌ها، اسرائیل در فشار و زیر بار حمله است و ایالت متحده هم در بالاترین سطح به آشکار‌ترین شکل ممکن اعلام کرده کنار رژیم صهیونیستی است و سلاح می‌دهد و کمک‌های اطلاعاتی و امنیتی ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها ناو هواپیمابر خود را به منطقه اعزام کرده‌اند و برای اعلام همبستگی و حمایت از اسرائیلی‌ها، وزیر خارجه آن‌ها به سرزمین‌های اشغالی رفته است.
کارشناس آمریکا با بیان اینکه ممکن است وزیر خارجه سایر کشور‌ها نیز به سرزمین‌های اشغالی بروند، اظهار کرد: زلنسکی گفته وزرای خارجه به صورت دسته جمعی همانگونه که به اوکراین آمدند به سرزمین‌های اشغالی بروند و حمایت کنند.
ابوالفتح ادامه داد: این سفر در درجه اول برای حمایت از اسرائیل است و دلیل دیگر آن است که اسرائیلی‌ها تلاش هستند گذرگاه امنی را باز کنند تا غیرنظامیان بتوانند از سرزمین‌های اشغالی خارج شوند.
این کارشناس سیاست خارجی اضافه کرد: اینکه اسرائیلی‌ها گفته اند غزه را نابود می‌کنیم، صحبت و تهدیدی است که غربی‌ها هم هر مقدار حامی اسرائیلی‌ها باشند، به دنبال آن نیستند و تمامی کشور‌های جهان برایشان قابل قبول نیست  دو و نیم میلیون انسان کشته شوند.
ابوالفتح گفت: آمریکا در تمام سطوح حامی اسرائیل است، اما فشار افکار عمومی نیز وجود دارد و شرایط جمعیت حاضر در غزه باید مشخص شود. اسرائیل عنوان می‌کند  نابود می‌کنیم، اما به نظر می‌رسد غربی‌ها در تلاش هستند تا راهی باز شود تا شرایط به نحوی دیگر پیش رود.
وی درباره سفر بلینکن به مصر و سایر کشور‌های منطقه نیز اظهار کرد: تا آنجایی که خبر داریم مصری‌ها کمک رسانی را قبول کردند، اما این که بانی باز شدن گذرگاه و در واقع کوچ اجباری مردم غزه و پاکسازی نژادی در این منطقه شوند را قبول نکردند.
ابوالفتح  ادامه داد: تلاش بلینکن جدا از حمایت از اسرائیل آن است که راهی پیدا کند تا تنش از این جلو‌تر نرود و حداقل به کرانه باختری سرایت نکند و رایزنی‌هایی شود تا راه میانه‌ای پیدا شده تا شرایط سخت‌تر از این نشود.
این کارشناس سیاست خارجی گفت: این سفر بخش کوچکی از یک هدف بزرگتری است، یعنی یک قطعه‌ای از یک پازل است که هدف‌های بزرگتری را دارد.
وی تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا گفته ما به ایران هشدار دادیم. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز از هشدار به ایران برای وارد نشدن به جنگ می‌گویند، رسانه‌های آن‌ها از اعزام ناو‌های هواپیمابر خبر دادند و ادعا کردند این اعزام برای نابودی غزه نیست و برای ارسال پیام  به حزب الله بوده که مورد حمایت ایران است و قابل انتظار است که بلینکن در تل‌آویو یا مکان دیدارشان حرف‌هایی بزند و یا صراحتا به ایران هشدار دهد.
ابوالفتح گفت: اما از طرف دیگر هم بار‌ها عنوان کرده اند که ایران در این درگیری نقشی نداشته که این فضا و تنش مدیریت شود از یک طرف هشدار به ایران و از طرف دیگر پرهیز از درگیری با ایران تلفیقی از سیاست آمریکا در قبال ایران است که سفر بلینکن هم در همین چارچوب انجام شد.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.