1
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام

روزانه ۱۰ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند

  • کد خبر : 21129
  • 04 تیر 1402 - 13:36
روزانه ۱۰ هزار نفر از مرز مهران تردد می‌کنند
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از تردد روزانه ۱۰ هزار در مرز مهران خبر داد و گفت: اتباع عراقی با ورود به مرز مهران سبب تشدید افزایش تردد در این مرز شده است.

به گزارش حادثه ایلام;مجتبی سلیمانی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه مشکل نبود اتوبوس در سال‌های گذشته نیز بوده و مربوط به حال حاضر نیست، اظهار داشت: با کم شدن تعداد ناوگان اتوبوس در استان همزمان تقاضای سفر افزایش پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: روزانه ۱۰ هزار نفر ایرانی از مرز مهران تردد می‌کنند و همچنین اتباع عراقی نیز در ایام تعطیلات کشور خود و سفر زیارتی به ایران، با ورود به مرز مهران نیز سبب تشدید این افزایش سفر شده است.

وی با تاکید بر اینکه اتباع عراقی باعث هجوم اتوبوس به مناطق دیگر به شهرستان مهران می‌شود، افزود: عراقی‌ها در قالب کاروان اتوبوس‌ها را کرایه می‌کنند و طبیعتاً افزایش قیمت سبب تقاضا به سمت مهران خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه دولت مصوبه‌ای برای ورود اتوبوس تصویب کرده است، افزود: از این اتوبوس‌های وارداتی به کشور، سهم استان ایلام ۲۰ دستگاه است که در تلاشیم این سهمیه به ۵۰ مورد افزایش پیدا کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در ادامه با بیان اینکه در صورت اختصاص این ۲۰ مورد نیز بخش زیادی از مشکلات استان در این زمینه برطرف خواهد افزود: از این ۲۰ دستگاه ۷ اتوبوس سهمیه هفت شهرستان است و ۱۳ دستگاه دیگر در ایلام خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه با ورود این اتوبوس‌ها به استان در تلاشیم که انحصار بعضی از شرکت‌های تعاونی شکسته شود و دیگر شرکت‌ها نیز در این زمینه توانمند شوند، افزود: در این راستا این شرکت‌ها تعهد ۵ ساله می‌دهند که اختصاصی در مسیر ایلام – تهران و بالعکس کار کنند و حق گرفتن کاروان نداشته و همچنین حق خروج از مسیر را در مدت یاد شده ندارند و قیمت نیز مصوب می‌شود.

سلیمانی تنها راه برون رفت از این وضعیت را اقدامات بازدارنده به صورت قانونی خواند و افزود: با مکاتبات صورت گرفته با دادستان ایلام جهت دادن مجوز برای اینکه هر اتوبوسی در صورتی که خارج از نظارت راهداری باشد غیرفعال شود و پلیس راه دفترچه آن‌ها را مهر نکند که در صورت عملی شدن این مهم بخش زیادی از مشکلات کمبود اتوبوس برطرف خواهد شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه میانگین سفر ناوگان در سال گذشته در هر روز ۷ مورد اتوبوس بوده است و تمام مسافران را جابه‌جا کرده‌اند، افزود: در طول یک ماه گذشته میانگین مسافر جابه‌جا شده ۱۸۵ نفر بوده و پیک مسافر در این ماه به دلیل تعطیلات و افزایش سفر، اوج نارضایتی مسافران را به همراه داشت.

وی گفت: در چهارم و پنجم خردادماه ۴۴۶ نفر مسافر با ۱۶ دستگاه در ۱۱ و ۱۲ خرداد ۳۷۲ نفر مسافر با ۱۹ دستگاه اتوبوس و همچنین ۱۸ و ۱۹ خرداد ۳۶۰ نفر با ۱۴ دستگاه و همچنین ۲۵ و ۲۶ خرداد ۴۱۲ نفر با ۱۸ دستگاه اعزام شده‌اند.

سلیمانی در ادامه با اشاره به مسافرین تخمینی جا مانده افزود: با توجه به آمار روزانه از مسافرین جامانده میانگین ۱۲۰ مسافر در طول ماه بوده که سفر آن‌ها به تاخیر افتاده و به روز بعد موکول شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با تاکید به اینکه کاهش پرواز‌های فرودگاه ایلام سبب افزایش مسافر با اتوبوس شده افزود: مردم انتظار دارند بلیت اتوبوس پیش فروش شود و با توجه به اینکه در استان جهت پیش فروش کمبود اتوبوس وجود داشته و امکان دلالی بلیت نیز وجود دارد این امر ممکن نیست.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=21129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.