5
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام:

تکمیل ۷۵ درصد ظرفیت مراکز اقامتی ایلام برای نوروز

  • کد خبر : 18195
  • 29 اسفند 1401 - 15:37
تکمیل ۷۵ درصد ظرفیت مراکز اقامتی ایلام برای نوروز
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: ۷۵ درصد از ظرفیت مراکز اقامتی استان برای پذیرایی از مسافرانی نوروز ۱۴۰۲ تکمیل شده است.

به گزارش حادثه ایلام;فرزاد شریفی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام اظهار داشت: ۱۲۲ مرکز اقامتی برای ایام نوروز ۱۴۰۲ در شهرستان‌های مختلف استان برای پذیرایی از مسافران مهیا شده است.

وی افزود: استان ایلام بر اساس ارزیابی‌های وزارت میراث فرهنگی به یکی از سه استان هدف گردشگران نوروزی در سال ۱۴۰۲ تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام یادآور شد: ۶۰ واحد بومگردی و ۱۱ هتل با ظرفیت چهار هزار و سه نفر در کل استان و ۵۱ خانه استیجاری در مهران با ظرفیت یک هزار و ۷۸۵ نفر به استعداد هر خانه ۳۵ نفر کف خواب پذیرای مسافران نوروزی ۱۴۰۲ هستند.

شریفی ادامه داد: ۱۰ هزار کتابچه راهنمای گردشگری برای ایام نوروز در حال توزیع است، ضمن اینکه برای اولین بار در قالب یک اپلیکشین تمامی زیرساخت‌های گردشگری، راه‌های دسترسی و امکانات طراحی و تعبیه شده تا بازدیدکنندگان به راحتی از این اماکن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ۱۰۰ غرفه صنایع دستی در شهرستان‌های مختلف استان برای ایام نوروز راه اندازی شده و در کنار آن ۳۶ غرفه صنایع دستی و سیاه چادر در قلعه والی ایلام نیاز دایر خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: برنامه‌هایی در مناطق عملیاتی قلاویزان و شرهانی نیز برای اعضای کاروان‌های راهیان نور در این ایام اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=18195

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.