3
خانه دسته‌بندی نشده

نتایج کنکور امشب منتشر می‌شود

  • کد خبر : 11186
  • 11 مرداد 1401 - 12:14
نتایج کنکور امشب منتشر می‌شود

به گزارش حادثه ایلام; عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در نشست خبری در سازمان سنجش  چگونگی اعلام نتایج و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ را توضیح داد.   کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در روزهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیرماه در […]

به گزارش حادثه ایلام; عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در نشست خبری در سازمان سنجش  چگونگی اعلام نتایج و انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ را توضیح داد.

 

کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در روزهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار شد.

 

پورعباس در این نشست گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری امشب منتشر می‌شود و پس از انجام مراحل انتخاب رشته، نتایج نهایی تا پایان شهریورماه اعلام می‌شود.

 

وی گفت: انتخاب رشته نیز از هفته آینده انجام می‌شود، داوطلبان برای مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته ۱۰ روز فرصت دارند و باید بدانند پس از تکمیل فرم انتخاب رشته هیچ جابجایی مبنی بر اشتباه صورت نمی گیرد بنابراین انتخاب رشته را به شخص دیگری یا کافی نت ها واگذار نکنند چرا که در زمان اعلام نتایج بازار مکاره ای به عنوان مشاوره های تضمینی به راه می افتد اما بهترین مشاور، سیستم انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش است که می تواند فرد را در مقایسه با سال گذشته قرار دهد و انتخاب رشته را بر اساس سهمیه، رتبه، نمره و مناطق انجام دهد.

 

وی درباره نگرانی داوطلبان سال دهم گفت: آموزش و پرورش در مسیر آزمون سعی خود را می‌کند و موظف هست نمرات سوابق تحصیلی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را مشخص کند که این کار را انجام می‌دهد.

 

پورعباس درباره دو نوبت شدن کنکور در سال آینده عنوان کرد: هر فردی می‌تواند در یک سال در هر دو نوبت آزمون هم شرکت کند، داوطلبان پشت کنکوری که دیپلم‌های سال قبل هستند هم می‌توانند در کنکور شرکت کنند و سوابق تحصیلی آنها بر مبنای سوابق تحصیلی ایجاد شده اعمال می‌شود، برای سال کور ۱۴۰۲ یک آزمون اختصاصی در دو نوبت برگزار خواهد شد ولی پذیرش در یک نوبت انجام می شود. تعداد دروس کم شده است و طبیعتا زمان آزمون کوتاه تر می شود و از این رو می توانیم در دو روز آزمون را برگزار کنیم.

 

وی درباره حذف دروس عمومی و تغییر زیرگروه ها در کنکور ۱۴۰۲ گفت: دروس عمومی از کنکور به سوابق تحصیلی رفته است و حذف نشده است و داوطلبان باید حتما آن را مطالعه کنند تا نمره مناسب داشته باشند.

 

وی اضافه کرد: ظرفیت پذیرش تا پایان هفته بسته می‌شود، ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش از طریق سوابق تحصیلی داوطلب که همان معدل کتبی دیپلم است صورت می‌گیرد به این شکل که معدل به صورت خوداظهاری از سوی داوطلب اعلام می شود ولی داوطلبان باید بدانند هرگونه مغایرت معدل مانع از ادامه تحصیل‌شان می شود.

 

وی درباره همزمانی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۱ گفت: با توجه به اینکه دو نوبت برگزاری آزمون سراسری را در پیش داریم برنامه ریزی سنگینی پیش روی سازمان سنجش است و از این رو تصمیم گرفته شد که آزمون های ارشد و دکتری در چهار نیم روز برگزار شوند.

 

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=11186
مشاهده مشخصات مجوز در رسانه جامع رسانه های کشور

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.