1

بررسی نقش ریزگردها بر سلامتی و میزان وقوع تصادفات رانندگی

  • کد خبر : 9187
  • 13 اردیبهشت 1401 - 14:15
بررسی نقش ریزگردها بر سلامتی و میزان وقوع تصادفات رانندگی

به گزارش حادثه ایلام;گرد و غبار و ریزگردها یکی از عوامل آلوده کننده است و به طور مستقیم یا غیرمستقیم بخش گسترده‌ای از جامعه بشری را تحت تاثیر قرار داده است.   در صورتی که غلظت این آلاینده در هوا بیش از حد مجاز شود می تواند باعث بروز مشکلات جدی خصوصا برای افراد آسیب […]

به گزارش حادثه ایلام;گرد و غبار و ریزگردها یکی از عوامل آلوده کننده است و به طور مستقیم یا غیرمستقیم بخش گسترده‌ای از جامعه بشری را تحت تاثیر قرار داده است.

 

در صورتی که غلظت این آلاینده در هوا بیش از حد مجاز شود می تواند باعث بروز مشکلات جدی خصوصا برای افراد آسیب پذیر جامعه گردد.

 

مقایسه آمار تصادفات در روزهای وقوع گرد و غبار با روزهای دیگر نشان می دهد که وقوع گرد و غبار در افزایش تعداد تصادفات موثر است.

 

از دیگر مشکلات وجود گرد و غبار و ریزگردها می‌توان به کاهش میدان دید افقی، کاهش میدان دید جوانب ،کاهش تمرکز در رانندگی، تاثیر مستقیم بر روی چشم ها، عدم رویت تابلو و خط کشی جاده توسط رانندگان اشاره کرد که این امر باعث ایجاد سوانح جاده ای میشود.

 

شاخص کیفیت هوا توسط سازمان حفاظت محیط زیست گزارش می گردد و میزان آلودگی یا پاکی هوا در خصوص سلامت افراد در جامعه را اعلام می کند.

 

سازمان حفاظت محیط زیست قانون هوای پاک و میزان آلاینده ها شامل: ازن سطح زمین، ذرات معلق هوا، مونوکسید کربن،دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن برای هر یک از این ۵ آلاینده استانداردهای به منظور حفاظت افراد در برابر اثر آلودگی هوا وضع شده است.

 

نتیجه گیری: عوامل محیطی یکی از تاثیرگذارترین عامل در تصادفات می باشد که باعث افزایش خطر تصادفات میگردد، بنابراین از دولتمردان و مسئولین عالی رتبه استان تقاضا می شود در جهت حفظ سلامت مردم و پیشگیری از وقوع حوادث چاره‌ای جدی اندیشیده شود.

 

خبرنگار: سعد حمیدی کیا

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=9187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.