2

کشف و ضبط ۱۰۰۰ حب قرص آلومینیوم فسفید (قرص برنج) در مهران

  • کد خبر : 9341
  • 23 اردیبهشت 1401 - 23:12
کشف و ضبط ۱۰۰۰ حب قرص آلومینیوم فسفید (قرص برنج) در مهران

به گزارش حادثه ایلام:; “فرزادمرادی”، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران با اعلام این خبر گفت: در پی اقدامات کنترلی و نظارت محسوس و غیر محسوس سربازان گمنام امام الزمان(عج) و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران ۱۰۰۰ حب قرص ممنوع آلومینیوم فسفید یا همان قرص برنج از یک مکان تجاری در […]

به گزارش حادثه ایلام:; “فرزادمرادی”، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران با اعلام این خبر گفت: در پی اقدامات کنترلی و نظارت محسوس و غیر محسوس سربازان گمنام امام الزمان(عج) و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهران ۱۰۰۰ حب قرص ممنوع آلومینیوم فسفید یا همان قرص برنج از یک مکان تجاری در شهر مهران کشف و ضبط گردید.

 

عضو کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان مهران گفت: مطابق قانون نگهداری، عرضه و فروش قرص آلومینیوم فسفید یا همان برنج از آفت های بسیار قوی و خطرناک است و در سراسر کشور ممنوع می باشد.

 

وی اظهار کرد: بنابر اسناد پزشکی این قرص فوق خطرناک باعث تحریک پذیری معده، اختلالات عصبی و مشکلات کبدی و نهایتا فوت افراد خواهد شد و تهدید علیه سلامت جامعه محسوب می شود.

 

مرادی افزود: قرص فسفید آلومینیوم (AlP) یا قرص برنج یکی از شایع‌ترین آفت‌کش‌های دنیاست. این ماده در حضور آب، بخار آب یا اسید معده ، گاز فسفین (PH3) آزادمی‌کند که موجب مسمومیت می‌شود. مسمومیت ناشی از فسفین بیشتر به قصد خودکشی است و روز به روز بر تعداد آن افزوده می شود.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=9341

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.