3

آغاز مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ایلام

  • کد خبر : 4259
  • 10 فروردین 1400 - 11:29
آغاز مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ایلام

به گزارش حوادث ایلام; محمدعلی اقدسی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در دو روز گذشته توده‌ای آغاز مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ایلاماز ملخ‌های صحرایی در حدفاصل دشت عباس از توابع شهرستان دهلران و مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام مشاهده شد.   وی افزود: با شناسایی دقیق محل تجمع این […]

به گزارش حوادث ایلام; محمدعلی اقدسی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های دریافتی در دو روز گذشته توده‌ای آغاز مبارزه با ملخ‌های صحرایی در ایلاماز ملخ‌های صحرایی در حدفاصل دشت عباس از توابع شهرستان دهلران و مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام مشاهده شد.

 

وی افزود: با شناسایی دقیق محل تجمع این ملخ‌ها از دیروز عملیات سم پاشی توسط یک فروند هواپیمای سم پاش شروع شده است و برای مهار این ملخ‌ها اداوات مناسب سم پاشی و گروه‌های سم پاش در منطقه حضور دارند.

 

اقدسی یادآور شد: این ملخ‌ها ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و تپه ماهور این مناطق را آلوده کرده و پیش بینی می‌شود تا پایان هفته جاری عملیات سم پاشی با نابودی کامل این توده به اتمام برسد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این ملخ‌ها هم اکنون در مرحله باروری و زایشی هستند که در صورت تعلل در مبارزه و سم پاشی موجب تخم ریزی و زاد و ولد ملخ‌ها شده و تعداد آن‌ها ازدیاد پیدا می‌کند و در آن صورت مبارزه و مهار ان‌ها سخت خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه منشا ورود این توده به استان ایلام مناطق جنوبی کشور است که عمدتا از سوی کشور‌های منطقه، چون عراق و عربستان وارد کشور می‌شوند یادآور شد: با پایان یافتن عملیات سم پاشی علیه این توده، روند پایش و رصد ملخ‌های صحرایی کماکان ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=4259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.