3

واکنش مسئولان به خودکشی دختر ۱۲ ساله هلیلانی

  • کد خبر : 1893
  • 23 فروردین 1399 - 22:49
واکنش مسئولان به خودکشی دختر ۱۲ ساله هلیلانی

به گزارش حوادث ایلام; دختر بچه ۱۲ ساله پایه پنجم ابتدایی در یکی از مناطق بشدت محروم استان بعلت فقر مالی و نداشتن لباس عید اقدام به خودکشی کرده و متاسفانه فوت نمود.   همتی مدیر کل بهزیستی ایلام در خصوص خودکشی دختر ۱۲ساله هلیلانی مدیر کل بهزیستی استان ایلام با ابراز تاسف و عرض […]

به گزارش حوادث ایلام; دختر بچه ۱۲ ساله پایه پنجم ابتدایی در یکی از مناطق بشدت محروم استان بعلت فقر مالی و نداشتن لباس عید اقدام به خودکشی کرده و متاسفانه فوت نمود.

 

همتی مدیر کل بهزیستی ایلام در خصوص خودکشی دختر ۱۲ساله هلیلانی

مدیر کل بهزیستی استان ایلام با ابراز تاسف و عرض تسلیت درگذشت دختر نوجوان اهل شهرستان هلیلان استان توضیحاتی به شرح ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارایه کرد:

در پی اعلام خبر ناگوار این دختر نوجوان تیم اجرایی و مددکاری این اداره کل متشکل از معاون اجتماعی بهزیستی استان، رییس بهزیستی شهرستان چرداول، مسوول مرکز اورژانس اجتماعی چرداول و‌مسوول بهزیستی هلیلان به منظور بررسی علت این موضوع صبح امروز به منزل خانواده متوفی اعزام و پس از انجام بررسیهای لازم و مصاحبه با اعضای خانواده نتیجه را به اینجانب اعلام نمودند.

 

این خانواده پنج نفره به علت معلولیت سرپرست خانواده از ناحیه یک دست، تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که درچارچوب قوانین و دستورالعمل های مربوطه از کمکهای مستمر و غیر مستمر سازمان شامل کمک هزینه ساخت مسکن(۱۴۰ میلیون ریال)، مستمری ماهیانه(پنج میلیون و ۱۵۰ هزار ریال)، کمک هزینه معیشت( هر سه ماه چهار میلیون و ۵۰۰ هزار ریال)، هزینه کمک معاش(هشت میلیون ریال) و سایر کمکهای غیر مستمر نظیر بسته های غذایی برخوردارند اما بدلیل محرومیت مضاعف و فقر اقتصادی حاکم بر منطقه از بسیاری امکانات رفاهی و خدماتی، برخوردار نیستند.

 

بر اساس اعلام نظر والدین زینب، او دارای علایم افسردگی بود که به دلیل عدم آگاهی خانواده از این موضوع اقدامی در جهت درمان مشکلات روحی و روانی وی انجام ندادند.

 

با توجه به دریافت مستمری و یارانه ماهیانه که مبلغی بالای ۱۰ میلیون ریال بوده و نیز فعالیت خانواده در زمینه دامداری(پرورش چند راس گاو) تامین حداقل نیازهای خانواده دور از انتظار نیست اما متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی خانواده و عدم آشنایی آنان با روحیه حساس فرزندان، خواسته های اولیه آنان را نادیده گرفته که در نهایت با توجه به زمینه افسردگی این عضو خانواده متاسفانه اقدام به خودکشی نموده است.

 

از دیگر مشکلات خانواده می توان به عدم اشنایی والدین با مهارت های فردی و برقراری ارتباط موثر با فرزندان و در نتیجه عدم اقدام مناسب جهت دریافت خدمات درمانی اشاره کرد.

 

با توجه به فقر اقتصادی مضاعف منطقه که باعث تشدید آسیب های اجتماعی متعدد در این منطقه شده ، حل این مشکلات بتنهایی از عهده بهزیستی خارج و نیازمند عزم جدی و همکاری عمومی دستگاه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و‌همچنین مشارکت خیرین می باشد.

 

امید است با تحقق این موارد شاهد رونق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی همه مناطق محروم استان از جمله شهرستان تازه تاسیس هلیلان و رفاه مردم عزیز ساکن این مناطق بوده و شاهد تکرار چنین رخدادهای تاسف بار نباشیم.

 

علی اکبر بسطامی منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در دیدار با خانواده دختر ۱۱ ساله هلیلانی

مرگ این دختر بچه بر اثر فقر مطلق بوده است

 

پدر خانواده معلول جسمی و تحت پوشش بهزیستی است.

 

سرپناه این خانواده یک چهار دیواری ۵۰ متری بدون سقف است که با مشارکت بنیاد برکت و بهزیستی تا این مرحله ساخته شده است.

 

بهزیستی ۱۴ ‌میلیون تومان و بنیاد برکت در حد ۶ میلیون تومان برای ساخت این سرپناه کمک کرده اند و برای تکمیل ساختمان و سقف ان مسئولان مربوطه پیشنهاد دریافت وام به پدر خانواده می دهند که با توجه به فقر مطلق، دریافت وام در توان این خانواده نبوده است.

 

لباسهای این دختر چنان مندرس و غیر قابل استفاده بوده اند که ایشان قبل از مرگش اقدام به سوزاندن تمام لباسهای مندرس و غیر قابل استفاده خود می نماید تا بعد از مرگش بچه های دیگر این لباس ها را نبینند.

 

این خانواده هیچ امکانات رفاهی و معیشتی اولیه هم ندارند.

 

این دختر بچه بارها از فقر مطلق خانواده خود گلایه مند بوده است.

 

منطقه ای که این خانواده در ان زندگی می کنند نه خط تلفن ثابت و همراه ، نه انتن تلویزیون و نه خانه بهداشت ، راه مناسب و… ندارد.

 

منطقه هلیلان و روستاهای ان به شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری و نیازمند اعتبارات ویژه است.

 

نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستگاههای ذیربط در بخش محرومیت زدایی و رسیدگی به وضعیت محرومان‌پای کار است و باید با تلاش و جذب اعتبار در اولین فرصت به وضعیت این مناطق رسیدگی شود.

 

در این دیدار ضمن همدردی با این خانواده کمک های از طریق افراد خیر تحویل این خانواده گردید.

 

دستور فوری مدیرکل کمیته امداد ایلام برای بررسی مشکلات خانواده مصیبت دیده هلیلانی

 

به دنبال مطرح شدن بروز مشکل و اقدام به خودکشی دختر بچه دوازده ساله خانواده مورد حمایت سازمان بهزیستی ساکن در منطقه زردلان شهرستان هلیلان مدیرکل کمیته امداد استان ایلام دستور بررسی فوری مشکلات خانواده مذکور را صادر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان ایلام قنبر موسی نژاد ضمن ابراز همدردی با این خانواده ، رئیس کمیته امداد شهرستان هلیلان را مأمور کرده تا با عزیمت به محل منزل این خانواده از نزدیک مشکلات آنان را بررسی کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام همچنین در تماس با فرماندار هلیلان این موضوع را مطرح و آمادگی کمیته امداد استان ایلام را برای بررسی موضوع در حد توان و اختیارات این اداره کل اعلام کردند.

 

موسی نژاد افزود: این نهاد در حد توان و ضوابط و اختیارات خود علی رغم اینکه خانواده مذکور مورد حمایت این نهاد مقدس نیستند اما آماده بررسی فوری این موضوع و کمک به این خانواده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://hadeseilam.ir/?p=1893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.