2
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام خبر داد

افزایش ۶ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در ایلام

  • کد خبر : 25526
  • 09 بهمن 1402 - 14:35
افزایش ۶ درصدی توزیع کود یارانه‌ای در ایلام
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۴۵ هزار و ۸۱ تن کود یارانه‌ای از طریق شبکه کارگزاری بین کشاورزان توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش حادثه ایلام;سیامک بیگی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: مصرف بهینه و به هنگام کود‌های شیمیایی نقش بسیار موثری در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی دارد.

وی یادآور شد: در راستای اجرای دستورالعمل‌ها در خصوص سامانه پایش مواد کودی و لزوم صدور حواله الکترونیکی برای تحویل کود‌های یارانه‌ای به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، از ابتدای امسال تا پایان دی ماه تعداد ۷۱ هزارو ۱۲۲ حواله الکترونیکی به میزان ۳۸ هزار و ۵۴ تن از طریق سامانه از سوی مراکز خدمات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها صادر شده که از این تعداد هزار و ۶۰۷ حواله به میزان هفت هزار و ۳۴۳ تن آن مربوط به دی ماه است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام بیان کرد: از ابتدای مهر امسال و همزمان با آغاز سال زراعی جدید (اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) و شروع کشت‌های پاییزه تا پایان آذرماه بیش از ۲۵ هزار تن کود به متقاضیان بخش کشاورزی تحویل داده شد.

وی افزود: این میزان کود شامل اوره، فسفات، سوپرفسفات تریپل، سولفات آمونیوم، کلروپتاسیم، سولفات پتاسیم گرانول، فسفاته و کود آلی فسفات بود که بین کشاورزان شهرستان‌های ۱۲گانه استان توزیع شده است.

به گفته بیگی، دهلران با ۱۲ هزار و ۲۰۰ تن بیشترین دریافت انواع کود‌ها را داشته است.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.