1
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد

رفع تصرف بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی

  • کد خبر : 25456
  • 05 بهمن 1402 - 15:51
رفع تصرف بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: افزون بر ۲ هزار و ۳۷۲ هکتار از اراضی ملی طی سه ماه اخیر با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت و دستور قضایی رفع تصرف شد.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ علی ملکی‌آهنگران فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار کرد: این میزان از اراضی با هماهنگی و همکاری دستگاه قضائی و انتظامی و تلاش نیرو‌های یگان حفاظت خلع ید، رفع تصرف و به بیت‌المال برگردانده شده است.

وی افزود: در راستای ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع تعداد یک هزار و ۴۷۷ فقره پرونده تشکیل و متخلفان به مراجع قضایی برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند که نسبت به دوره مشابه ۶ درصد افزایش کشفیات در این حوزه داشته ایم.

ملکی‌آهنگران یادآور شد: در سه ماهه سال جاری ۲ هزار و ۵۳۶ فقره حکم قضایی خلع ید در مساحت هفت هزار و ۴۳ هکتار در سطح استان‌های کشور اجرا شده است که شاهد افزیش ۶ درصدی در این حوزه هستیم.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: در راستای صیانت و حفاظت از عرصه‌های ملی نیز یک هزار و ۳۳۹ نفر افراد متخلف دستگیر و همچنین تعداد ۸۷۳ خودرو با دستور قضایی توقیف و ۳۶۶ دستگاه تجهیزات قطع درخت از متخلفان و قاچاقچیان عرصه‌های منابع طبیعی کشف و ضبط شده است.

وی به تماس همیاران طبیعت و گزارشات مردمی اشاره و اضافه کرد: ۱۴ هزار و ۲۶۱ گزارش مردمی با سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ حاصل شده که نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی به قید فورت به موضوعات رسیدگی کردند.

وی افزود: صیانت و حفاظت از انفال و عرصه‌های منابع طبیعی از وظایف ذاتی این یگان است و پیشگیری و مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در عرصه‌های منابع طبیعی از مأموریت‌های اولویت‌دار محسوب می‌شود.

وی از شهروندان و همیاران طبیعت خواست در صورت مواجهه با هرگونه تخلف مرتبط با منابع طبیعی، موضوع را از طریق تلفن ۱۵۰۴ و همچنین سامانه ۱۳۹ اطلاع‌رسانی کرده تا همکاران یگان حفاظت به‌موقع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25456

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.