2
دادستان ایلام خبر داد:

سرشاخه اصلی شرکت لاکسون بازداشت شد

  • کد خبر : 25432
  • 04 بهمن 1402 - 10:12
سرشاخه اصلی شرکت لاکسون بازداشت شد
دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام درباره پرونده شرکت لاکسون گفت: این پرونده حدود ۱۸۰۰ شاکی دارد که سرشاخه اصلی آن در استان بازداشت و اموال او نیز شناسایی شده است.

به گزارش حادثه ایلام;عبدالوهاب بخشنده دادستان عمومی و انقلاب مرکز ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام درباره پرونده شرکت لاکسون اظهار داشت: این پرونده حدود ۱۸۰۰ شاکی دارد که سرشاخه اصلی آن در استان بازداشت و اموال او نیز شناسایی شده است.

وی با اشاره به تفهیم اتهام ۴۰ نفر در ارتباط با این پرونده در ایلام افزود: این افراد با قرار تامین آزاد شده‌اند.

دادستان ایلام با اشاره به اینکه مالباختگان لاکسون خود به نوعی در عملیات مادی جرم شرکت داشتند، گفت: این موضوع در بحث جرائم اقتصادی است  و دادستانی نیز به عنوان مدعی‌العموم از جهت برخورد با مجرمین و حمایت از مالباختگان به پرونده رسیدگی می‌کند.

وی با بیان اینکه شرکت لاکسون در خارج کشور بوده و هیچ مرکزیتی در ایران ندارد، گفت: کار‌های این شرکت از طریق یک صرافی انجام می‌گیرد که با رسیدن به سرشاخه‌ها اقدامات قضایی در این خصوص در حال انجام است.

بخشنده تاکید کرد: در خصوص برخورد با فساد اقدامات مناسبی در استان انجام و در این راستا برای ۱۳ متهم ربا خوار حرفه‌ای پرونده تشکیل و در حال رسیدگی است.

وی عنوان کرد: خودکشی یکی از چالش‌های اساسی در استان است که انتشار آن آرامش روانی جامعه را به خطر خواهد انداخت.

دادستان ایلام با بیان اینکه به برکت نظام امروز امنیت در کشور برقرار است، گفت: ایلام با دارا بودن ۴۳۰ کیلو متر مرز مشترک با کشور عراق همواره یکی از امن‌ترین مرز‌های کشور محسوب می‌رود.

وی افزود: هر چند کشور در شرایط جنگ اقتصادی قرار دارد، اما این استان به برکت امام حسین (ع) و عنایت رهبر معظم انقلاب از لحاظ زیر ساخت‌ها پیشرفت مناسبی نسبت به سال‌های گذشته داشته است.

دادستان ایلام عنوان کرد: دستگاه قضا ارتباط تنگاتنگی با ستاد انتخابات، حوزه اجرایی  و … دارد و به وظایف خود به خوبی عمل کرده است.

دبیر ستاد انتخابات ایلام نیز در این جلسه گفت:شرایط برای برگزاری انتخابات سالم در  استان مهیاست و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی مدنظر است.

فرشید زرگوش با بیان اینکه فضای کل کشور انتخاباتی است، افزود: تلاش می‌شود مردم با آگاهی، شور و شعف یازدهم اسفند سال جاری در پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی با تاکید بر رعایت بی‌طرفی به عنوان اصل مهم حفظ سلامت انتخابات، گفت: این مهم همواره مورد تاکید است و دست اندرکاران برگزاری این انتخابات در این حوزه همیشه بر این اصول واقف بوده و بر آن تاکید دارند.

وی با اشاره به تاثیر گذار بودن قشر رسانه درانتخابات گفت:نقش و رسالت این قشر از جامعه در افزایش مشارکت عمومی در انتخابات نمایان است.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25432

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.