2
استاندار ایلام:

تحقق ۱۲۱ درصدی تعهد اشتغال در ایلام

  • کد خبر : 25380
  • 30 دی 1402 - 17:10
تحقق ۱۲۱ درصدی تعهد اشتغال در ایلام
استاندار ایلام گفت: تحقق تعهد اشتغال ایلام در سامانه ملی رصد به ۱۲۱ درصد رسیده است.

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در چهاردهمین جلسه کارگروه اشتغال استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام، با بیان اینکه رتبه استان ایلام در سطح ملی، پنجم کشور است، اظهار داشت: ۱۲۱ درصد از تعهد استان از نظر اشتغال محقق شده به طوری که تاکنون ۱۰ هزار و ۷۹۵ اشتغال در سطح استان ایجاد شده است.

وی افزود: بعد از رصد و بررسی سامانه ملی رصد (اشتغال) و به منظور رفع نواقص و لزوم پاسخگویی ادارات مربوطه، متأسفانه این اقدام انجام نگرفته که همین امر رتبه کشوری استان را به رتبه ۱۴ تقلیل داده است، لذا از همین رو دستگاه‌های اجرایی مکلف به پاسخگویی و رفع ابهامات در سامانه ملی رصد هستند.

استاندار ایلام با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص عدم نظارت دقیق در اجرای طرح‌های اشتغالزایی عنوان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به روز رسانی طرح‌های اشتغالزایی و تسهیلات ارائه شده و راستی آزمایی آن‌ها ظرف یک هفته اقدام کنند و زوایه انحراف باید به صفر برسد.

وی در ادامه با اشاره به طرح مهم زراعت چوب در حد فاصل دو شهرستان دهلران و آبدانان گفت: این فرصت هم در راستای اشتغال و هم در جهت تأمین چوب کشور و کسب درآمد برای استان تاثیرگذار است.

بهرام‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با اجرایی شدن طرح زراعت چوب در استان، برای ۱۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد، اعلام کرد: شرکت آب منطقه‌ای باید تمهیدات لازم در را جهت تأمین آب مورد نیاز این طرح برای یک هزار و ۱۱۸ هکتار را تا هفته آتی تعیین تکلیف و تأمین نماید.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به اینکه کارگروه اشتغال در هر کدام از شهرستان‌ها فعال است، افزود: فرمانداران باید ضمن برگزاری جلسات منظم کارگروه اشتغال در هر شهرستان، پیگیری‌های لازم را با بانک‌های عامل داشته باشند، اشتغال و مسکن جزو ارزیابی عملکرد فرمانداران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: فرمانداران هر گونه کوتاهی مدیران دستگاه‌های اجرایی و یا بانکی را اطلاع دهند و تمام تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی‌ها به کار گیرند.

وی تصریح کرد: هیچ مانعی سر راه بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال نیست و بانک‌ها هیچ مشکل تأمین منابع مالی در این زمینه ندارند و امروز همه چیز در خدمت اشتغال و توسعه اقتصاد است.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.