3
مدیرعامل شرکت گاز ایلام:

۱۵ روستای ایلام به شبکه گاز متصل شد

  • کد خبر : 25187
  • 18 دی 1402 - 14:43
۱۵ روستای ایلام به شبکه گاز متصل شد
مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: عملیات گازرسانی به ۱۵ روستا در نقاط مختلف این استان از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه انجام شده است.

به گزارش حادثه ایلام;محمود کشاورز مدیرعامل شرکت گاز ایلام اظهار داشت: از این تعداد هفت روستا در هلیلان، پنج روستا در دهلران، یک روستا در ملکشاهی، یک روستا در ایوان و یک روستا در مهران بوده است.

وی افزود: این روستا‌ها شامل روان از ایوان، پیامن سفلی، علیا و وسطی، سره ویان، سول آباد، داربید کرنی و گشور از هلیلان، کعب الحاج، چم هندی، هاویان، شهرک کاور توه طاق و ابوغویر از دهلران، بلوطستان شوهان از ملکشاهی و سرتنگ زعفرانی از مهران است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام یادآور شد: با گازرسانی به این ۱۵ روستا، بیش از ۴۲۲ خانوار با جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۶۹۶ نفر از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

کشاورز با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار هستند، افزود: تلاش می‌شود تا پایان امسال پرونده گازرسانی در مناطق روستایی استان نیز بسته شود.

وی اضافه کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و سخت گذر است تا پایان سال جاری پایان می‌یابد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهر‌های استان گازدار هستند، گفت: در حال حاضر ۵۷۰ روستای استان از گاز برخوردار شده‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال همه روستا‌های دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

کشاورز تعداد کل روستا‌های ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۷۰ روستا گازدار، ۱۷ روستا در دست اجرا، ۶ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۴۴ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.