4

چرا جهان در برابر جنایات اسرائیل در غزه سکوت کرده است؟

  • کد خبر : 25171
  • 18 دی 1402 - 14:28
چرا جهان در برابر جنایات اسرائیل در غزه سکوت کرده است؟
دانشگاه الازهر در بیانیه‌ای به مناسبت روز شهید فلسطینی، نسبت به تمام جنایت‌ها و نسل‌کشی‌ها در غزه و اینکه هیچ‌کسی آن را متوقف نمی‌کند، انتقاد کرد.

به گزارش حادثه ایلام;به نقل ازخبرگزاری وفا، الازهر مصر در بیانیه‌ای تمام شرافتمندان جهان را به اتحاد برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی و فشار برای پایان دادن به کشتار و تروریسم در نوار غزه دعوت کرد.

الازهر در این بیانیه به مناسبت «روز شهید فلسطینی»، نسبت به تمام این جنایت‌ها و نسل‌کشی‌ها در غزه و اینکه هیچ‌کسی آن را متوقف نمی‌کند، انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: گویی آنچه در غزه رخ می‌دهد برای بیدار کردن وجدان بشریت و مطالبه برای توقف فوری تجاوز‌های تروریستی کافی نیست؛ تجاوز‌هایی که ثابت می‌کند رژیم صهیونیستی از هیچ ارزش دینی، انسانی و اخلاقی برخوردار نیست.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این مناسبت که برابر با هفتم ژانویه است با تداوم تجاوز‌های خونین علیه نوار غزه همزمان شد؛ تجاوز‌هایی که منجر به محاصره غزه در سه ماه گذشته در سایه سکوت جهانی شرم‌آور وحیرت‌آور شده است. این سکوت تشویقی برای قتل بیش از۲۲ هزار نفر از جمله ۹هزار کودک، ۶هزار زن و صد‌ها کادر پزشکی، امداد و نجات، خبرنگاران و کارمندان بین‌المللی شد و ده‌ها هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند.

رژیم صهیونیستی با حمایت تمام عیار کشور‌های غربی برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیرو‌های مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه انداخته و هزاران فلسطینی غیرنظامی را به شهادت رسانده است.

بر اساس گزارش‌ها، تاکنون افزون بر ۲۲ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند. در همین حال برنامه جهانی غذا با انتشار گزارشی هشدار داده که در صورت ادامه درگیری‌ها، غزه با قحطی روبرو خواهد شد.

وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر روز یکشنبه از افزایش دوباره شمار شهدا و زخمی‌های جنگ علیه غزه خبر داد و اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه تاکنون به ۲۲ هزار و ۸۳۵ نفر و شمار زخمی‌ها به ۵۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=25171

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.