6
استاندار ایلام:

دانشجویان در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین و تاریخ‌ساز هستند

  • کد خبر : 24804
  • 15 آذر 1402 - 19:44
دانشجویان در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین و تاریخ‌ساز هستند
استاندار ایلام گفت:دانشجویان در همه عرصه‌ها نقش‌آفرین و تاریخ‌ساز هستند.

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در برنامه‌ی روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی حضرت امام خمینی (ره)، سه هزار شهید دوران دفاع مقدس و صد‌ها شهید دانشجو، اظهار داشت: شهیدان مهدی شریعت‌رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ‌نیا از شهدای روز دانشجو، راه درست را برای همه ترسیم کردند.
وی گفت: این استان به عنوان پایتخت خادمین اباعبدالله‌الحسین (ع) و نگین و قطب اربعین است و در طی این دو سال، همه‌ی تلاش را برای توسعه استان به‌کار گرفتیم.
وی ادامه داد: تاریخ پر فراز و نشیب کشور به خوبی بیانگر این است که دانشگاه یکی از کانون‌های مهم اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بوده است.
استاندار ایلام به نقش دانشگاه‌ها و دانشجویان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: نقش دانشگاه و دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی و دفاع مقدس و دوران بازسازی، برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
استاندار ایلام تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس و بعد از انقلاب نزدیک به سه هزار دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور برای دفاع از خاک کشور، علم و تحقیق را رها کردند و به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند که برخی از دانشجویان نظیر شهید زین‌الدین دانشجوی پزشکی، شهید حسن باقری، شهید غلامعلی پیچک، شهید بقایی، شهید ابراهیم همت و شهید احمد متوسلیان از نمونه‌ی این دانشجویان ممتاز بودند.
وی با بیان اینکه دانشجویان در همه‌عرصه‌ها نقش‌آفرین و تاریخ سازند، گفت: اگر امروز کشور ما به عنوان یک مرجع علمی مهم در جهان تلقی می‌شود، بار سنگین آن بر روی دانشجو و دانشگاه است. رسالت دانشجویان، تولید علم، همراه با تعهد است که این تعهد موجب سازندگی و تعالی می‌شود.
استاندار ایلام اضافه کرد: علم با تعهد این است که باید یافته‌های خود را در نهایت اخلاق‌مداری در خدمت بشریت قرار داد، که این مهم در جوامع اروپایی و اسلامی متفاوت است. بمباران هیروشیما و ناکارایی مصداق تولید علم بدون اخلاق و معنویت است، اما تولید علم با اخلاق در کشور در راستای خدمت و رفاه حال مردم است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24804

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.