4
رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام خبر داد

سامانه بارشی قوی در راه ایلام

  • کد خبر : 24532
  • 27 آبان 1402 - 23:01
سامانه بارشی قوی در راه ایلام
رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: سامانه بارشی قوی از اواخر وقت یکشنبه جَو آسمان استان را ناپایدار می‌کند.

به گزارش حادثه ایلام;مجتبی میهن پرست رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام اظهار کرد:سامانه بارشی قوی از اواخر وقت یکشنبه جَو آسمان استان را ناپایدار می‌کند.
وی مطرح کرد: بازه زمانی فعالیت این سیستم بارشی قوی از اواخر وقت فردا تا اواخر روز سه شنبه است.
وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تمام استان را در برمی گیرد، افزود: نوع و شدت بارش‌های این سامانه نسبت به سیستم بارشی اخیر قوی‌تر و شدیدتر است.
میهن پرست ادامه داد: بارش‌ها در سیستم قبلی به صورت نرم بود، اما در ناپایداری‌های پیش رو همراه با رعد و برق و رگبار خواهد بود.
وی مطرح کرد: پتانسیل ریزش تگرگ، صاعقه، مه گرفتگی در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق از پیامد‌های جوی این سیستم به شمار می‌رود.
میهن پرست بیان کرد: بالابودن شاخص‌های ناپایداری این بارش‌ها موجب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و خشکه رود‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود.
رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام افزود: دمای هوای استان در مدت فعالیت سامانه بین چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد و اوج برودت هوا در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود که دمای صبحگاهی هم در این روز‌ها کاهش می‌یابد.
وی باتوجه به وزش باد، مه گرفتگی و خطر اصابت صاعقه، از دامداران و کوهنوردان خواست از حضور در ارتفاعات خودداری و رانندگان نیز در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.
وی به عشایر و ساکنان حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز توصیه کرد با توجه به احتمال خطر طغیان و بروز سیلاب از نزدیک شدن به این آبراهه‌ها بپرهیزند.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.