3
استاندار ایلام:

اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه

  • کد خبر : 24466
  • 23 آبان 1402 - 20:42
اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه
استاندار ایلام با اشاره به اینکه ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه تخصیص می‌یابد، گفت: این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی، ۹۰ گردنه حادثه خیز را حذف می‌کند.

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام نیا استاندار ایلام در جریان بازدید از پروژه تونل کبیرکوه، درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۸۵ درصد بیان کرد و اظهار داشت: امیدواریم این پروژه تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه تزریق می‌شود، افزود: با تکمیل این پروژه و فاز اول سامانه گرمسیری شاهد سفر ریاست محترم جمهور به استان ایلام خواهیم بود.

استاندار ایلام با اشاره به کارکرد‌های این پروژه عظیم اضافه کرد: افتتاح این پروژه توسعه دو شهرستان آبدانان و دره شهر را در پی خواهد داشت و علاوه بر این کارکرد بین استانی و فرا استانی نیز خواهد داشت، علاوه بر این با تکمیل این پروژه ۹۰ گردنه حادثه خیز حذف می‌شود که نقش مهمی در کاهش سوخت و ایمنی سرنشینان دارد و از مزیت‌های مهم این پروژه محسوب می‌شود.

بهرام نیا مطرح کرد: با افتتاح فاز اول پروژه سامانه گرمسیری به ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی آبرسانی می‌شود و در فاز بعد این میزان به ۱۲ هزار هکتار خواهد رسید.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24466

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.