2

رقابت ۹ گروه در جشنواره استانی تئاتر ایلام

  • کد خبر : 24320
  • 18 آبان 1402 - 9:28
رقابت ۹ گروه در جشنواره استانی تئاتر ایلام
معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: ۹ گروه تئاتر صحنه‌ای و خیابانی در جشنواره استانی تئاتر با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش حادثه ایلام;حسن اسدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در آیین رونمایی از پوستر جشنواره تئاتر استانی، اظهار کرد: در این دوره از جشنواره استانی تئاتر، پنج نمایش صحنه‌ای و چهار تئاتر خیابانی به اجرا در می‌آید.
وی افزود: داوری این جشنواره را اصغر همتی و افسر اسدی از بازیگران شاخص سینما، تئاتر و تلوزیون کشور و مصطفی کولیوندی از هنرمندان برجسته تئاتر استان و کشور بر عهده دارند.
اسدی بیان کرد: این نمایش‌ها قبل از ورود به جشنواره مورد ارزیابی و بازبینی قرار گرفته و مجوز شرکت در جشنواره را دریافت کرده اند.
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استانی نیز گفت: پس از انتشار فراخوان جشنواره، هشت گروه صحنه‌ای و ۶ گروه خیابانی آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و پس از ارزیابی و بازبینی پنج تئاتر صحنه‌ای و چهار تئاتر خیابانی به جشنواره راه یافتند.
میلاد محمدیان شمالی افزود: تفاوت جشنواره امسال با سنوات گذشته، افزودن بخش تئاتر خیابانی نیز به بخش مسابقه و داوری است.
وی ادامه داد: همچنین باتوجه به حساسیت موضوع و طبق شورای سیاستگذاری جشنواره، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای هنرمندان عرصه تئاتر استان توسط اساتید مجرب استانی و ملی گنجانده شده است.
محمدیان شمالی بیان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی جنبی، هنرمندان تئاتر استان از تجارب و دانش اساتید تئاتر و فیلم کشور و استان بهره مند می‌شوند.
وی اظهار کرد: باتوجه به اینکه در این دوره از جشنواره کمتر از ۶ اثر در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی مجوز اجرا گرفته اند، از هر بخش یک تئاتر به جشنواره منطقه‌ای به میزبانی استان بوشهر راه خواهند یافت.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24320

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.