3

راه‌اندازی بازارچه‌ مرزی هلاله شمالی ایلام جزو اولویت‌ها است

  • کد خبر : 24287
  • 17 آبان 1402 - 8:50
راه‌اندازی بازارچه‌ مرزی هلاله شمالی ایلام جزو اولویت‌ها است
استاندار ایلام در نشست ساماندهی مبادلات مرزی استان با بیان اینکه راه اندازی بازارچه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران مورد تاکید دولت است گفت: یکی از اهداف راه اندازی این بازارچه‌ها، بهره مندی مرز نشینان و تقویت معیشت منطقه است.

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست ساماندهی مبادلات مرزی استان با بیان اینکه راه اندازی بازارچه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران مورد تاکید دولت است اظهار داشت: یکی از اهداف برای راه اندازی بازارچه‌های مرزی، بهره مندی مردم کنار مرز و استان از فواید و مزایای آن به صورت تجارت چمدانی است.
وی در ادامه بر لزوم تسریع در تصویب طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران و ارسال آن به وزارت کشور، وزارت صمت و کمیسیون اقتصادی دولت برای دریافت مجوز تاکید کرد و افزود: در یک ماه آینده نیز یک نشست با طرف عراقی برای تسریع در روند راه اندازی بازار چه‌های مرزی هلاله شمالی و مهران برگزار می‌شود.
استاندار ایلام یادآور شد: بیش از پنج هزار خانوار در مرز‌های استان از مزایای این بازارچه‌ها بهره‌مند خواهند شد و نقش مهمی در تامین امنیت مرز‌ها به واسطه حضور مردم و رونق اقتصادی در این مناطق از طریق تبادلات تجاری مرزی دارد.
وی در پایان با اشاره به تصویب طرح شهرک اربعین در مهران، تصریح کرد: در طرح جامع شهرک اربعین که در فاز اول حدود ۲۳۰ هکتار بوده و به ۴۶۰ هکتار در آینده افزایش پیدا می‌کند می‌توان یک واحد سردخانه که سرمایه گذار آن هم آماده کار است در کنار پایانه برکت راه اندازی کرد.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24287

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.