1

گیلان رتبه اول را در تعداد سالمند دارد

  • کد خبر : 24167
  • 11 آبان 1402 - 9:47
گیلان رتبه اول را در تعداد سالمند دارد
رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان گفت: اولویت سند راهبردی محیط دوستدار سالمند برای شهرهایی است که سالمند بیشتری را دارا هستند.

به گزارش حادثه ایلام;مژگان رضا‌زاده رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سند راهبردی محیط دوستدار در جلسه شورای ملی تصویب شد. موضوعات مختلفی در راستای بومی سازی در این سند قرار گرفت و الگوی بومی سازی شده را به صورت رسمی ابلاغ کردیم.
وی گفت: این سند راهبردی که برای اجرا به استان ها ارسال شده،  درواقع الگوی ملی ما است. هر استانی باید با حضور دستگاه های عضو و راهبری مشارکت قوی شهرداری و استانداری همان شهر سند دوستدار محیط سالمند  را براساس زیست بوم اجرا کند. مکاتبه هایی داشتیم تا استان ها نشست های اولیه را برگزار کنند.
موسوی تصریح کرد: استان ها باید شروع به نوشتن سند بومی خود کنند. ما هم برنامه ریزی و آموزش ها را به صورت مرحله به مرحله انجام می دهیم. در واقع متخصصین مختلف در این راستا مشغول به کار شده اند. مشاورین بین الملل هم به صورت منظم کار را  نظارت می کنند و آموزش های لازم را می دهند. طرح فعلی بین المللی است به همین دلیل باید کارکنان به روز باشند و آموزش های کافی را دریافت کنند. اولویت ما استان هایی هستند که تعداد سالمند بیشتری را دارند؛ اعم از گیلان که رتبه اول را داراست، مازندران و استان تهران در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=24167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.