2

ثبت‌نام قطعی ۷ هزار و ۸۰۳ نفر تا ساعت ۱۴ امروز برای انتخابات مجلس

  • کد خبر : 23911
  • 01 آبان 1402 - 20:21
ثبت‌نام قطعی ۷ هزار و ۸۰۳ نفر تا ساعت ۱۴ امروز برای انتخابات مجلس
سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: تا همین لحظه ۷۸۰۳ نفر ثبت‌نام خود را برای حضور در انتخابات مجلس قطعی کرده‌اند.

به گزارش حادثه ایلام;محسن اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور ظهر امروز (دوشنبه) در روز پنجم مرحله ثبت نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: بر اساس تعداد متقاضیانی که در مرحله پیش ثبت نام کد پیگیری دریافت کرده‌اند تا ساعت ۱۴ امروز، ۷ هزار و ۸۰۳ نفر ثبت نام قطعی داشتند که در روز پنجم و تا این لحظه ۱۲۶۱ نفر ثبت نام کردند.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: امروز ترافیک بالایی در سامانه داشتیم. به همین جهت بهتر است داوطلبان در مدیریت زمان دقت داشته باشند تا مشکلی در ثبت نام وجود نداشته باشد.
اسلامی با اشاره به ترکیب جنسیتی ثبت نام کنندگان، اظهار کرد: همچنان ۱۰ درصد زن و ۹۰ درصد مرد هستند. ترکیب سنی هم ۳۰ تا ۴۰ سال (۲۸ درصد)، ۴۰ تا ۵۰ سال (۳۷ درصد)، ۵۰ تا ۶۰ سال (۲۶ درصد) و ۶۰ تا ۷۵ سال (۹ درصد) است.
وی همچنین با اشاره به مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان تا این لحظه، گفت: ۷۹ درصد داوطلبان دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۴ درصد دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۵ درصد کارشناسی و ۲ درصد هم دارای مدرک حوزوی هستند.
سخنگوی ستاد انتخابان کشور به ترکیب شغلی ثبت نام کنندگان قطعی در انتخابات اشاره کرد و گفت: این افراد به ترتیب کارمند، بازنشسته، فرهنگی، آزاد، استاد دانشگاه، وکیل، قاضی، نماینده مجلس، پزشک، نظامی و روحانی هستند.
وی استان‌های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، یزد، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، اصفهان، لرستان و خوزستان را به ترتیب استان‌های پیشرو در تعداد ثبت نام کنندگان قطعی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.
ثبت نام نهایی داوطلبان مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۲۷ مهر به مدت یک هفته آغاز شده و داوطلبان می‌توانند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند.
آن دسته از داوطلبانی که در مرحله پیش ثبت نام، نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کردند مجاز به ثبت نام نهایی هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23911

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.