2

یک میلیون زمین ۹۹ ساله روستایی تا پایان سال آینده واگذار می شود

  • کد خبر : 23726
  • 26 مهر 1402 - 22:31
یک میلیون زمین ۹۹ ساله روستایی تا پایان سال آینده واگذار می شود
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا پایان سال آینده تعداد یک میلیون قطعه زمین در روستاها به صورت ۹۹ ساله واگذار می شود که افزون بر ۵۰۰ هزار قطعه آن مربوط به امسال است.

به گزارش حادثه ایلام;ارسلان مالکی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان یزد گفت: این اقدام باعث حمایت بیشتر از روستاها شده و مهاجرت معکوس را نیز در بر خواهد داشت و مسکن نه تنها به عنوان تکلیف قانونی در دولت سیزدهم بلکه به عنوان صدقه جاریه و باقیات الصالحات مطرح است و بارها نیز ریاست جمهوری به آن تاکید داشته است .
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن افزود: اگر ما بتوانیم حتی یک خانواده را به آرامش برسانیم و مسکن دار کتیم حتما صدقه جاریه خواهد بود .
مالکی ادامه داد: قصه پر غصه مسکن در کشور به دلیل عقب ماندگی های عجیبی است که به این دولت ارث رسیده و سال ها ساخت مسکن تعطیل شده بود و در قانون نیز ساخت ۴ میلیون مسکن تکلیف شده بود و در سیاست های دولت سیزدهم نیز مسکن ملی مطرح شده است.
وی افزود: مسکن به عنوان چالشی برای خانواده ها است و لذا در دولت سیزدهم برنامه ریزی شد و با قدرت ادامه پیدا می کند در حالی که در دولت قبل شورای مسکن وجود نداشت و در استان ها نیز اصلا تشکیل نمی شد .
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: قبلا برنامه ای برای مسکن نبود ولی الان در کشور و استان ها کمتر از یک ماه شخص ریاست جمهور جلسه خاص مسکن دارد و مرتب رصد می شود.
مالکی ادامه داد: در زمان آغاز نهضت ملی مسکن با اینکه ۱۰۰ هزار متقاضی اقدام ملی نیز ثبت نام شده بود اما زمین نداشتیم ولی الان با اقدامات انجام شده بالغ بر ۳۵ هزار هکتار زمین تامین شده که البته کار بسیار سختی بود ولی با توکل به خدا انجام شد .
مهران فاطمی استانداریزد نیز در این نشست گفت: همه اقدامات لازم برای مسکن ملی در استان یزد طی نشست هفتگی مورد بررسی قرار گرفته و هرگونه مشکلی که وجود دارد مطرح و تصمیم گیری می شود و خوشبختانه در این زمینه استان یزد اقدامات بسیاری انجام داده که حتی در کشور نیز به عنوان الگو اجرایی شده است .
علی رضا نادریان زاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز در این نشست گفت: در مسکن روستایی بیش از ۲ هزار سهمیه داشتیم که همه به بانک های عامل معرفی شدند و در مورد زمبن نیز در سال گذشته افزون بر هزار و ۶۱۷ قطعه و امسال نیز ۸۰۰ قطعه واگذار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد نیز در این نشست گفت: در پروژه نهضت ملی مسکن استان یزد تاکنون ۱۳۸ هزار نفر ثبت نام کرده اند که ۱۱۳ هزار نفر دارای شرایط اولیه تشخیص داده شد و سپس در بررسی شروط چهار گانه ۵۴ هزار متقاضی شرایط لازم را داشته و برای بیش از ۶۰ هزار نفر تامین زمین شده و دراستان یزد تمام قطعات ویلایی خواهد بود.
احسان خواجه رضایی افزود: ۵ صنعت شهر نیز در حوزه کارگری جانمایی شده و در این رابطه هزارو ۲۰۰ قطعه در شهرستان یزد تخصیص یافته که عملیات ساخت ۶۰۰ قطعه آن از امروز آغاز شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه اولین شهرک مسکونی مرتبط با نهضت ملی مسکن نیز با ۳۷۷ هکتار در استان یزد دارای پروانه شد و با همت و حمایت استاندار یزد در بقیه شهرک ها نیز روند دریافت پروانه در حال پیگیری است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد گفت: در استان یزد ۴ کارگزار در مسکن ملی انجام وظیفه می کنند که بنیاد مسکن ، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، همیاری شهرداری ها و شرکت تعاونی دهیاری ها است.
ابوالقاسم محی الدینی شهردار یزد نیز در این نشست گفت: درخواست داریم چون شهرداری یزد به صورت ویژه در مورد عوارض تخفیف داده لذا در زمینه ده درصد با ما همکاری داشته باشند.
در این نشست تعدادی از فرمانداران و مدیران دستگاههای مرتبط و خدمات رسان نیز پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.
به گزارش حادثه ایلام;سردار تیمور حسینی؛ جانشین پلیس راهور با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی مرز مهران و عبور زائران اربعین از این مرز اظهار کرد: تا صبح امروز شاهد تردد سنگین در جاده‌های منتهی به مرز مهران بودیم اما از امروز صبح، حجم ترافیک کم شده است و اکنون مشکلی ترافیکی در جاده‌ها نداریم.
وی افزود: اما نکته مهم این است که ۷۰ درصد از ظرفیت پارکینگ‌های مرز مهران پر شده است و جا برای پذیرش زائران در روزهای آتی بسیار کم است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.