2
جانشین انتظامی استان:

کلاهبرداری اینترنتی جرم اول استان در فضای مجازی

  • کد خبر : 23445
  • 16 مهر 1402 - 15:58
کلاهبرداری اینترنتی جرم اول استان در فضای مجازی
جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کلاهبرداری اینترنتی جرم اول استان در فضای مجازی است، گفت: ۳۵ درصد تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۱۰ نیازمند حضور پلیس در صحنه بوده است.

به گزارش حادثه ایلام;سرهنگ “حسین نجفی” با حضور در برنامه رادیویی ایلام و توسعه صدای مرکز ایلام در این باره گفت : علیرغم هشدارهای پلیس فتا به شهروندان در فضای مجازی متاسفانه باز هم شاهد کلاهبرداری ‌های اینترنتی از شهروندان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری ‌های مالی ۵۵ درصد از کل جرائم سایبری دراستان را شامل می‌شوند، اضافه کرد :در اولویت بندی جرائم اینترنتی در استان به ترتیب کلاهبرداری اینترنتی، برداشت‌های غیر مجاز ،دسترسی غیر مجاز به داده‌های اینترنتی ،مزاحمت و نشر اکاذیب قرار می گیرند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش کارکنان پلیس فتا ۹۷ درصد از پرونده‌ها کشف شده‌اند، تصریح کرد :در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد بیش از ۹۰۰ پرونده قضائی در رابطه با جرام اینترنتی در پلیس فتا تشکیل شده‌ که با توجه به بافت جمعیتی استان آمار زیادی است.

این مسئول انتظامی اظهار کرد :در این مدت ۸۷ میلیارد ریال از شهروندان ایلامی کلاهبرداری شده که بیش از ۷۲ درصد وجوه کلاهبرداری شده به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

وی در ادامه از تماس ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از شهروندان با سامانه ۰۹۶۳۸۰ پلیس فتا استان خبرداد و گفت: شهروندان ضمن تماس با پلیس فتا از راهنمایی‌ها و مشاوره کارشناسان بهره‌مند شده اند که اگر این تماس‌ها با پلیس برقرار نمی‌شد چه بسا وجوه بیشتری از همشهریان کلاهبرداری می شد.

سرهنگ نجفی در بخش دیگری از سخنانش به سهم ۳۵ درصدی حضور پلیس در صحنه حین تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه سال جاری و تا این لحظه بیش از ۱۷۴ هزار تماس با سامانه ۱۱۰ استان صورت گرفته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان تماس شهروندان با پلیس را نشانگر اعتماد آنان به خادمان خود در این مجموعه دانست و تصریح کرد: پلیس مردم را سرمایه اجتماعی خود می‌داند و شعار امسال هفته انتظامی را به عنوان شهروند قانون مدار،  پلیس خدمتگزار نام نهاده است و از مردم عزیز می خواهیم با رعایت قانون، پلیس را در اجرای ماموریت اصلی اش که همان برقراری نظم و امنیت در جامعه است یاری کنند.

گفتنی است:سرهنگ “حسین نجفی” جانشین فرمانده انتظامی استان ایلام با حضور در برنامه رادیویی ایلام و توسعه به تشریح اقدامات و برنامه‌های پلیس در هفته انتظامی پرداخت.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.