1

بنگاه‌داری بانک‌ها یکی از هفت‌سر اژد‌های فساد است

  • کد خبر : 23351
  • 12 مهر 1402 - 8:27
بنگاه‌داری بانک‌ها یکی از هفت‌سر اژد‌های فساد است
یزدی گفت: بنگاه‌داری بانک‌ها یکی از هفت‌سر اژد‌های فساد است و سعی کردیم مسیر طوری باشد که اجازه فساد به کسی داده نشود.

به گزارش حادثه ایلام;محمدرضا یزدی رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: به زودی در پرونده چند مفسد اقتصادی رای صادر خواهد شد. در یک پرونده‌، شخصی بیش از صد میلیون دلار تخلف کرده بود که آن شخص بازداشت و رای‌اش صادر شده است.
یزدی اضافه کرد: شخص متخلف سرمنشاء فساد نیست، بلکه بنگاه‌داری بانک‌ها یکی از هفت سر اژد‌های فساد است.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره برخورد این ستاد با متخلفان اقتصادی تاکید کرد: در سه قوه هم اگر خطایی صورت پذیرد به سرعت با آن برخورد می‌شود.
یزدی با بیان اینکه در دولت هم تلاش کردیم مسیر طوری باشد که اجازه فساد به کسی داده نشود، ادامه داد: نمونه‌ای از تخلف در دولت داشتیم که موضوع به دستگاه قضایی سپرده شده و زمانی که رای آن صادر شود نام آن فرد و تخلفش رسانه‌ای خواهد شد.
او در ادامه درباره سامانه پنجره واحد زمین هم گفت: در حال حاضر در ۳۱ استان این سامانه ایجاد شده که با الحاق سایر دستگاه‌ها و ارائه خدمات از سوی آن‌ها سامانه پنجره واحد زمین تا پایان سال راه اندازی می‌شود.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه تاکنون کار پایش زمین در ۱۷ استان به نتیجه رسیده است تاکید کرد: با فعالیت این سامانه از زمین‌خواری سودجویان و سردرگمی مردم در نوع کاربری زمین جلوگیری می‌شود.
یزدی همچنین از برنامه دولت برای پیشگیری از رسوب کالا در گمرکات کشور گفت: در هیات دولت پیش نویس دستورالعملی آماده تصویب است تا با تصویب آن شاهد ماندگاری کالا در گمرکات نباشیم.
رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در پایان هم گفت: در صورت تصویب این پیش نویس دوازده دستگاه وظایف خود را بر اساس آن به صورت روزانه و برخط انجام می‌دهند.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23351

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.