0

مطالعات میدانی و پژوهشی تپه نرگسی ایوان ایلام پایان یافت

  • کد خبر : 23139
  • 30 شهریور 1402 - 3:30
مطالعات میدانی و پژوهشی تپه نرگسی ایوان ایلام پایان یافت
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اتمام مطالعات میدانی و پژوهشی تپه نرگسی واقع در شهرستان ایوان برای تعیین عرصه و حریم خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: برنامه گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه نرگسی واقع در شهرستان ایوان توسط پژوهشگاه وزارت به‌منظور تکمیل مطالعات باستان‌شناسی این محدوده پایان یافت.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: هدف از این برنامه پژوهشی بررسی و شناسایی، مستندسازی و مطالعه باستان‌شناسی تپه نرگسی به سرپرستی وحید عزیزی آبی و با نظارت جمال شیخی از از کارشناسان این اداره‌کل وهیئت همراه انجام که این برنامه پژوهشی برای اخذ مجوز و تأیید به‌منظور تعیین عرصه و حریم این تپه به پژوهشکده باستان‌شناسی وزارت ارسال شد.
شریفی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای انجام برنامه گمانه‌زنی به منظور تعیین عرصه و حریم تپه نرگسی از محل اعتبارات استانی تأمین شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام بیان کرد: تپه نرگسی در شهرستان ایوان، بخش مرکزی، روستای نرگسی واقع شده و این اثر در تاریخ ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۸۴۵۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.