4

واریز بیش از ۵ میلیارد یورو از منابع ارزی آزاد شده به حساب ۶ بانک ایرانی

  • کد خبر : 23058
  • 27 شهریور 1402 - 17:18
واریز بیش از ۵ میلیارد یورو از منابع ارزی آزاد شده به حساب ۶ بانک ایرانی
فرزین گفت: امروز ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک الاهلی و الدخان در قطر واریز شد.

به گزارش حادثه ایلام;فرزین رئیس کل بانک مرکزی گفت: در تاریخ ۱۹ مرداد امسال کلیه منابع غیر قابل دسترس ایران در کره جنوبی که در حساب بومی دو بانک در کره جنوبی نگه داری می‌شد به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد.
وی افزود: در طی این مدت ۶ بانک ایرانی (کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر) در دو بانک ایرانی الدخان و الاهلی قطر حساب باز کردند.

فرزین ادامه داد: بر اساس توافقات انجام شده تمام پرداخت‌ها توسط کارگزاران بین المللی قطری و سوئیفت صورت خواهد پذیرفت؛ در روز گذشته نامه رسمی از مقامات قطری دریافت کردیم که حساب ۶ بانک ایرانی فعال شده و امروز هم ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب ۶ بانک ایرانی در دو بانک مطرح شده واریز شده است و کلیه منابع حاصله ذخایر بانک مرکزی و پشتیبان ریال هستند و بنا به مصالح ملی و در جهت تقویت ریال استفاده خواهند شد.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: شکایت ایران از کره جنوبی به دلیل عدم دسترسی به وجوه مزبور و کاهش ارزش آن به منطور دریافت خسارت در حال پیگیری است؛  همچنین دسترسی به منابع ارزی کشور در چند کشور درحال پیگیری است.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=23058

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.