4
فرمانده انتظامی استان خبر داد:

تردد زائران از مرز مهران به بیش از ۱ میلیون نفر رسید

  • کد خبر : 22578
  • 09 شهریور 1402 - 10:16
تردد زائران از مرز مهران به بیش از ۱ میلیون نفر رسید
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به سهم 40 درصدی مرزمهران در تردد زائران حسینی، گفت: از آغاز ماموریت بزرگ اربعین و سفر زائران به کربلای معلی تا شب گذشته تعداد 1 میلیون و 100 هزار نفر زائر از طریق مرز مهران خارج شده اند. 

به گزارش حادثه ایلام;سردار “جمال سلمانی” در جلسه قرارگاه اربعین در این باره گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائری که به مرز های ۶ گانه عزیمت کرده اند سهم تردد در مرز مهران بیش از ۴۰ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه  مرز مهران بیشترین تردد زائران از بین مرزهای ۶ گانه بوده است،گفت: پیش بینی می شود از امروز تا فردا و احیانا روز شنبه بیشترین تردد در مرز مهران ثبت شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه هرساله به دلیل نزدیک بودن مرز مهران به شهرهای زائر پذیر کشور عراق، زائران زیادی از سراسر کشور جهت تشرف به عتبات عالیات مرز مهران را انتخاب می کنند  تصریح کرد: امسال بر خلاف سنوات گذشته همه دستگاهها و دولت محترم تلاش کردند و زیر ساخت ها خیلی بهتر شده و همین امر سبب شده تا تعداد زائران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر باشند ولی با این حجم جمعیت بازهم پلیس مشکلی از بابت معطلی زائران در گیت ها نداشته است.

سردار سلمانی با بیان اینکه پلیس استان برنامه ریزی های لازم را جهت استقبال از زائران در روزهای منتهی به اربعین را انجام داده ،اظهار کرد: برابر بررسی های صورت گرفته بیش از ۴۵ درصد از زائرانی که از طریق مرزهای ۶ گانه از کشور خارج شده اند،مرز مهران را برای ورود به کشور انتخاب کرده اند.

وی از آمادگی کامل پلیس برای مدیریت سفر زائران اربعین خبر داد و گفت: خوشبختانه در مسیر های منتهی به مرز مهران ترافیک روان است و هیچ گونه گره ترافیکی وجود ندارد.

این مسئول انتظامی در پایان  اظهار داشت:با هماهنگی و تعاملی که با کشور عراق وجود دارد زائران در کمتر از ۵ ثانیه معطلی در گیت ها و با کمترین ایستایی از کشور خارج می شوند.
انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=22578

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.