3
استاندار ایلام:

تکمیل ابرپروژه سامانه گرمسیری از مهم‌ترین اولویت‌های استان است

  • کد خبر : 22338
  • 12 مرداد 1402 - 13:26
تکمیل ابرپروژه سامانه گرمسیری از مهم‌ترین اولویت‌های استان است
استاندار ایلام گفت: ابر پروژه سامانه گرمسیری با توجه به نقش آن در توسعه استان بویژه حوزه کشاورزی از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت ارشد ایلام است.

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام نیا استاندار ایلام در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه در خصوص سفر ریاست‌جمهوری به استان با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرا اظهار داشت: سامانه گرمسیری یک ابرپروژه در ایلام است که ۱۷ کیلومتر کانال با قطر پنج متر در این طرح انجام است.

وی بیان کرد: ۲۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای سامانه گرمسیری سرمایه گذاری شده است.

استاندار ایلام ادامه داد: ۷۵ هزار میلیارد ریال در مجموع برای این طرح هزینه شده است.

وی مطرح کرد: ۹۵ کیلومتری از ۱۵۰ کیلومتر لوله گذاری طرح انجام شده و به زودی ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی جنوب استان مشروب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبه اصلی مردم سامانه گرمسیری بوده است، افزود: مشکلات در استان وجود دارد، ولی دولت تلاش می‌کند زیرساخت‌های استان را توسعه دهد.

استاندار ایلام گفت: در مسئله راه آهن کار‌های خوبی صورت گرفته است، باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه تمام در استان تکمیل شوند.

وی افزود: ۲۵ ایستگاه پمپاژ کشاورزی در استان ایلام وجود دارد که بعضی از آن‌ها ۲۰ سال است تکمیل نشده اند که در این دولت پنج ایستگاه تکمیل شده اند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اربعین سال گذشته ۱۲ هزار میلیارد ریال برای زیرساخت‌های استان هزینه شده است، افزود: یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبارات اربعین سال گذشته به پنج هزار و ۸۰ میلیارد ریال در سال جاری رسیده است.

استاندار ایلام مطرح کرد: یک درمانگاه ۱۰۰ تختخوابی با ۴۰۰ میلیارد ریال صرف ۹ ماه ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲۵ هکتار به ظرفیت پارکینگ اربعین اضافه شده و ظرفیت پارک ۱۰۰ هزار خودرو فراهم شده است، گفت: احداث ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در استان ایلام با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه رئیس جمهور به استان ایلام هفته آینده سفر می‌کنند، بیان کرد: رئیس جمهور توجه جدی به ایلام دارند و بدون شک این سفر منشا برکت بسیاری خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۲ تونل در مسیر ایلام – مهران در حال انجام است، بیان کرد: تونل اول به اتمام رسیده و لاینینگ تونل دوم در حال انجام است.

وی افزود: همه مسیر ایلام-مهران اربعین چهار خطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: مردم و رسانه‌های استان باید آماده سفر رئیس جمهور باشند، این سفر فرصت بی نظیری برای توسعه و نشاط اجتماعی در استان است.

استاندار ایلام مطرح کرد: همه باید به سمت امیدآفرینی و همدلی در آستانه سفر رئیس جمهوری به استان حرکت کنیم.

وی با اشاره به مشکلات آسیب‌های اجتماعی در استان ایلام، افزود: رسانه‌ها و نخبگان استان ایلام برای فرهنگ سازی در این زمینه پیشگام باشند.

وی گفت: ساخت خانه عالم در روستاها، انجام فعالیت‌های فرهنگی برای نشاط اجتماعی، ساخت پارک و امکانات ورزشی در دستور کار مسئولان استان ایلام قرار دارد.

بهرام نیا گفت: در سفر رئیس جمهوری طرح‌های تاثیرگذار در زندگی و معیشت مردم مطرح خواهند شد، چراکه مردم استان ایلام در طول دفاع مقدس و اربعین هویت واقعی خود را نشان داده اند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مردم استان برای سفر ریاست جمهوری حضوری پرشور خواهند داشت، افزود: دشمن در تلاش برای جدایی مردم از دولت هستند و همیشه تیر آن‌ها به سنگ خورده است.

بهرام نیا با اشاره به مزایای انتقال پرونده نفت و گاز به استان گفت: پارسال ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از طریق ارزش افزوده نفت و گاز به شهرداری‌های تزریق و بخشی از مشکلات شهرداری‌های استان را حل کرد و امیدواریم امسال این اعتبارات افزایش یابد.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=22338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.