2
وزیر کشور عراق خبر داد

ایجاد بیش از ۱۲۰ گیت برای سهولت در تردد‌ زوار

  • کد خبر : 22277
  • 09 مرداد 1402 - 16:31
ایجاد بیش از ۱۲۰ گیت برای سهولت در تردد‌ زوار
وزیر کشور عراق گفت: سامانه‌های ثبت ورود و خروج در مرز زرباطیه عراق افزایش یافته و بیش از ۱۲۰ گیت برای سهولت در تردد زوار ایجاد خواهد شد.

به گزارش حادثه ایلام;عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق امروز در  نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق در مرز بین المللی مهران گفت: بیشتر از ۵۰ درصد از زوار اربعین حسینی از مرز مهران وارد کشور عراق می‌شوند و بر این اساس باید بیشتر امکانات مورد نیاز نیز در این نقطه متمرکز شود.

وی افزود: استانداران ایلام و واسط عراق کار‌های زیرساختی خوبی در دو طرف مرز انجام داده و توسعه راه‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

الشمری تاکید کرد: حدود ۲۰۰ خودرو متشکل از اتوبوس و سایر خودرو‌ها برای حمل و نقل عمومی و انتقال زوار در مسیر‌های ورود و خروج پیش بینی شده است.

وی با اشاره به گرمای هوا در اربعین پیش رو یادآور شد: آب شرب برای زوار در مرز زرباطیه فراهم و ورود خودرو‌های امدادی هم مورد توافق قرار گرفته است.

وزیر کشور عراق اضافه کرد: هفته آینده کمیته و قرارگاه مشترک بین دو استان واسط و ایلام در ایران و عراق ایجاد و آخرین نیازسنجی‌ها و تصمیمات با هماهنگی مسئولان تا ۲ هفته آینده اتخاد می‌شود.

الشمری گفت: استانداران دو طرف مرز باید در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند تا مشکلات احتمالی شناسایی و در سریع‌ترین زمان ممکن تصمیمات لازم برای حل آن‌ها اخذ شود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=22277

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.