3
استاندار ایلام:

نخبگان استان ایلام طرح‌های پیشران اقتصادی را ارائه کنند

  • کد خبر : 22216
  • 07 مرداد 1402 - 19:23
نخبگان استان ایلام طرح‌های پیشران اقتصادی را ارائه کنند
استاندار ایلام با اشاره به اینکه نخبگان استان ایلام طرح‌های پیشران اقتصادی را ارائه کنند، گفت: نشست با نخگبان دانشگاهی زمینه‌ساز توسعه استان در همه ابعاد است.

به گزارش حادثه ایلام;حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در نشست با نخبگان دانشگاهی استان گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام رتبه ۱۷ بین ۶۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور را کسب کرده است.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایلام، طبق رتبه بندی اعلام شده موفق به کسب رتبه جهانی ۱۵۱ تا ۲۰۰ در بین دانشگاه‌های جوان جهان، رتبه ۱۴۵ در بین دانشگاه‌های آسیا و رتبه ۵۰۱ در بین تمامی دانشگاه علوم پزشکی جهان شده است.

بهرام‌نیا خواستار ارائه نظرات و پیشنهادات نخبگان استان شد و مطرح کرد: نخبگان استان می‌توانند با ارایه طرح‌های پیشران اقتصادی در توسعه و پیشرفت اقتصادی استان موثر و زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری و نشاط اجتماعی در استان باشند.

استاندار ایلام با اشاره به سند آمایش سرزمین و نقش آن در توسعه اقتصادی و پیشبرد اهداف استان، اظهار کرد: سند آمایش سرزمین استان تدوین و در این سند، پتانسیل‌های استان در ابعاد مختلف دیده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ تورم در ایلام اشاره کرد و افزود: مرکز آمار کشور یک مرکز رسمی برای اعلام نرخ تورم و رتبه هر استان در تورم است، از زمان استقرار دولت سیزدهم ایلام نگین گرانی در کل کشور بود که طبق آخرین اعلام مرکز آمار کشور، ایلام از نظر نرخ تورم در کشور ۸ رتبه بهبود یافته است.

وی اظهار کرد: برای کاهش نرخ تورم در ایلام احداث میدان میوه و تره بار بسیار موثر است و برای زمین میدان میوه و تره بار ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/علی محمدمرادی

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=22216

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.