1
مدیر کل انتقال خون استان ایلام خبر داد

اهدای بیش از ۱۸۰ واحد خونی در ایلام

  • کد خبر : 22210
  • 07 مرداد 1402 - 13:14
اهدای بیش از ۱۸۰ واحد خونی در ایلام
مدیر کل انتقال خون استان ایلام گفت: در ۲ روز گذشته مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی مردم نوعدوست ایلام بیش از ۱۸۰ واحد خون اهدا کردند.

به گزارش حادثه ایلام;لیلی عاصم آبادی مدیر کل انتقال خون استان ایلام اظهار کرد: هر ساله از ابتدای ماه محرم تا پایان صفر، پویش نذر خون و شیفت‌بندی‌های سه‌گانه خون‌گیری صورت می‌گیرد که برای امسال نیز پویش «اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان» برای این ایام در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کاهش ذخایر خونی گروه‌های منفی در استان، افزود: در ۲ روز گذشته مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی مردم نوعدوست ایلام بیش از ۱۸۰ واحد خون اهدا کردند.

وی در خصوص اهداف این پویش گفت: با توجه به اینکه اولویت ما جذب جوانان و بانوان برای اهدای خون است، با این پویش قصد داریم نهایت استفاده و بهره‌برداری را از ظرفیت‌های موجود به عمل بیاوریم.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی و حجم تردد‌ها از پایانه مرزی مهران و احتمال بروز تصادفات جاده‌ای، بیان کرد: تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی خون در بیمارستان امام حسین (ع) مهران اندیشیده شده که در همین راستا از طریق هماهنگی با مرکز اورژانس پیش بیمارستانی برای ارسال هوایی خون به مهران و دهلران برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: خونگیری در روز‌های آینده طبق روال معمول در ۲ شیفت کاری صبح و عصر انجام می‌شود.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=22210

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.