2
مدیرکل دامپزشکی استان ایلام خبر داد

نظارت بر ذبح دام ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در ایلام

  • کد خبر : 22152
  • 04 مرداد 1402 - 17:15
نظارت بر ذبح دام ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در ایلام
مدیرکل دامپزشکی ایلام از نظارت ۳۶ گروه ثابت و سیار ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بر ذبح دام و فرآورده‌های خام دامی برای نذورات خبر داد.

به گزارش حادثه ایلام;یونس احمدی، مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: این گروه‌ها شامل تعداد ۵۸ ناظر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی است.

وی افزود: برای ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، ۱۳ دکتر دامپزشک، ۳۳ بازرس بهداشت گوشت و ۱۲ ناظر شرعی در ۱۸ گروه ثابت و ۱۸ گروه سیار ساماندهی برای نظارت بر ذبح دام و رعایت اصول بهداشتی در این خصوص در سطح استان ساماندهی شده است.

احمدی ادامه داد: این گروه‌ها در شب و روز تاسوعا و عاشورا بر ذبح دام‌های نذری خانگی، هیئت‌ها و آشپزخانه‌های محل پخت غذای نذری نظارت دارند.

وی یادآور شد: ارتقای بهداشت عمومی و پیشگیری از احتمال انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو از اهداف این طرح است.

وی از اعضای هیئت‌های مذهبی و آشپزخانه‌ها خواست همکاری لازم با این گروه‌های ناظر در جهت تعیین و تشخیص سلامت دام زنده یا لاشه دام را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: هیئت‌ها و آشپزخانه‌ها یا همه افرادی که در منازل شخصی خود اقدام به ذبح دام می‌کنند در صورت مشکوک بودن به دام یا لاشه با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

احمدی ابراز کرد: توصیه می‌شود گوشت مورد نیاز برای پخت غذای نذری و یا دام زنده از محل‌های مورد تایید این اداره کل خریداری و تهیه شود تا سلامت مصرف کنندگان به مخاطره نیفتند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=22152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.