2

تکرار هتاکی به قرآن کریم در دانمارک

  • کد خبر : 22089
  • 02 مرداد 1402 - 21:27
تکرار هتاکی به قرآن کریم در دانمارک
یک گروه افراطی در دانمارک بار دیگر حرکت شرم آور هتاکی به کتاب مسلمانان را تکرار کردند.

به گزارش حادثه ایلام;یک گروه افراطی در دانمارک بار دیگر با حضور مقابل سفارت عراق در کپنهاک، اقدام شرم آور اهانت به قرآن کریم، را تکرار کردند.

به گزارش النهار العربی دیروز جمعه نیز گروهی که خود را «وطن پرست دانسکه» یا ملی‌گرایان دانمارکی می‌نامیدند، در اقدامی هتاکانه یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ آتش زدند.

این گروه افراطی دانمارکی با برافراشتن بنر‌هایی علیه اسلام و سر دادن شعار‌هایی اهانت‌بار به آن، اقدام به انداختن قرآن کریم و پرچم عراق روز زمین کرده و به آن اهانت کردند.

اهانت به قرآن در چند هفته گذشته در برخی کشور‌ها تکرار شده است. روز جمعه هم اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

«سلوان مومیکا» فردی است که چندی پیش مصادف با روز عید قربان در مقابل مسجد اصلی استکهلم، قرآن کریم را به آتش کشید، و باردیگر در تجمعی که روز پنجشنبه هفته گذشته با مجوز رسمی پلیس سوئد برگزار شد، او به قرآن کریم اهانت کرده و آن را همراه با پرچم عراق لگدمال کرد. شب گذشته، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی (OIC) در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه سوئد اعلام کرد که این نهاد وضعیت فرستاده سوئد را به دلیل هتک حرمت به قرآن به حالت تعلیق در آورده است.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=22089

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.