2
معاون استاندار ایلام:

بزرگراه ایلام –مهران تا اربعین تکمیل می‌شود

  • کد خبر : 21472
  • 14 تیر 1402 - 18:39
بزرگراه ایلام –مهران تا اربعین تکمیل می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال انجام، بزرگراه ایلام –مهران تا اربعین تکمیل می‌شود.

به گزارش حادثه ایلام;سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام امروز در نشست هماهنگی مدیران حوزه عمرانی استان با مشاور مطالعه آزادراه پل زال – مورموری- دهلران- چیلات- نجف اشرف گفت: تا پیش از اربعین امسال تونل‌های شماره ۱ و ۲ محور ایلام -مهران، زیرگذر ارغوان، پل صلواتی، چهارخطه محدوده کنجانچم به صورت کامل زیر بار ترافیک قرار خواهد گرفت و بزرگراه ایلام -مهران تکمیل خواهد شد.

وی، حوزه راه را اولویت اصلی برنامه‌های حوزه عمرانی استان عنوان کرد و افزود: در حوزه ارتباطی که نقش حائز اهمیتی در توسعه همه جانبه دارد، باید از خطوط زمینی یا هوایی استفاده شود که در حوزه خطوط هوایی پیگیری‌های خوبی انجام گرفت و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهبود شرایط استان در این زمینه باشیم.

هژبری ادامه داد: در حوزه راه‌های زمینی با توجه به توپوگرافی خاص استان و موارد دیگر از سایر استان‌ها عقب هستیم و به همین خاطر ۴۵ درصد از اعتبارات سفر رئیس جمهور به حوزه راه اختصاص یافت.

معاون استاندار ایلام، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات و کاهش تلفات رانندگی را از مزایای ایجاد راه‌های استاندارد عنوان کرد و گفت: تلاش‌های خوبی برای دسترسی استان به مرکز کشور انجام گرفته که یک نمونه از آن قرار گرفتن استان در مسیر آزادراه پل زال – چیلات است.

هژبری با اشاره به اینکه این آزادراه از پل زال در استان لرستان آغاز و پس از عبور از آبدانان – مورموری و دهلران به مرز چیلات می‌رسد، یادآور شد: طول مسیر پل زال به مرز چیلات ۱۲۶ کیلومتر است که به شکل آزادراه اجرا و پس از ورود به کشور عراق به بزرگراه بصره – نجف متصل خواهد شد.

وی، هدف از اجرای این پروژه را اتصال شبکه آزاد راه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف دانست و از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست استعلام‌های مشاور این پروژه مهم و اثرگذار را در موعد مقرر پاسخ دهند تا در آینده شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=21472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.