2

قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک دهلران با فاینانس خارجی بسته شد

  • کد خبر : 21447
  • 13 تیر 1402 - 17:18
قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک دهلران با فاینانس خارجی بسته شد
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک دهلران با تامین مالی (فاینانس) خارجی بسته شده است.

به گزارش حادثه ایلام;مهدی حیدری مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در مراسم معارفه مدیرعامل نفت و گاز غرب در محل استانداری ایلام اظهار داشت: پروژه‌های مهمی در حوزه نفت و گاز ایلام در حال اجراست که نوید آینده‌ای روشن برای توسعه استان دارد.

وی با اشاره به توجه ویژه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران برای توسعه فعالیت‌های نفت و گاز در استان ایلام، افزود: به تازگی قرارداد توسعه میدان نفتی مشترک دهلران با فاینانس خارجی بسته شده است.

حیدری تصریح کرد: توسعه میدان‌های مشترک جزو اولویت‌های وزارت نفت است که در بعضی از پروژه‌های مشترک در استان ایلام روند خوبی در حال طی شدن و پیشرفت کار مثبت است، ولی در بعضی از پروژه‌ها نیز عقب هستیم.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه توسعه میدان گازی بانکول ایوان در مرحله ارزیابی است، تاکید کرد: توسعه کامل این میدان گازی برای رسیدن به تولید نیازمند ظرفیت سنجی و مطالعات دقیق است.

حیدری بیان کرد: پروژه توسعه میدان‌های گازی تنگه بیجار و فاز دوم پالایشگاه نیز در حال اجرایی شدن و فرایند مناقصه توسعه میدان های گازی استان در حال انجام است.

وی اضافه کرد: تاکید ویژه بر روند تولید نفت و گاز همراه با توجه به مساله مسئولیت‌های اجتماعی، مسائل زیست محیطی، آب و هوا و خاک داریم، به طور حتم این قضیه را در تمامی پروژه‌های نفت و گاز در استان لحاظ خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: همچنین در بحث مسئولیت‌های اجتماعی به طور حتم توجه ویژه‌ای به استان ایلام خواهد شد، زیرساخت‌هایی که مورد استفاده شرکت نفت و گاز در استان قرار گرفت را توجه خواهیم کرد.

حیدری اظهار داشت: استخدام‌ها در شرکت‌های نفت و گاز به طور حتم اولویت با نیروی بومی در استان خواهد بود، حتی در رده‌های مدیریت نفت و گاز غرب به توانمندی‌های نیروی بومی استان نیز توجه خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تحولات بسیار خوبی در میدان نفتی آذر مهران صورت گرفته است و در آینده‌ای نزدیک پروژه تحویل بهره‌بردار داده می‌شود و تمامی نیروهای به کارگرفته شده در این پروژه بیکار نخواهند شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تصریح کرد: فقط در سه پروژه نفتی در دهلران سه هزار و ۵۰۰ نفر مشغول به کارند، بیشتر این نیروها بومی استان هستند.

حیدری یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک با انجام پروژه‌های نفتی و گازی ایلام، این استان حرف‌های زیادی در کشور برای گفتن دارد و در این بخش به مسئولیت‌های اجتماعی و اشتغال نیروی های بومی توجه می شود.

وی با اشاره به اینکه تولید آب از چاه‌های ژرف یکی از مسئولیت‌ جدی اجتماعی نفت مناطق مرکزی است، گفت: حفر ۱۲۰ حلقه چاه در سیستان و بلوچستان برای این طرح پیش بینی شده است.

در پایان این مراسم محمود نصیری به عنوان مدیرعامل جدید نفت و گاز غرب معرفی و از زحمات علی رضایی مدیرعامل پیشین تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=21447

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.