2

محرومیت از کنکور تا ۱۰ سال در انتظار داوطلبان متخلف

  • کد خبر : 21390
  • 12 تیر 1402 - 12:42
محرومیت از کنکور تا ۱۰ سال در انتظار داوطلبان متخلف
رئیس سازمان سنجش کشور گفت: سامانه ثبت نام سنجش به صورت هوشمند است و تمامی اطلاعات به نام شخص داوطلب خواهد بود.

به گزارش حادثه ایلام;عبدالرسول پور عباس گفت: ثبت نام برای کنکور از طریق پروفایل شخصی انجام شده است و این اطلاعات تا سال های بعد محفوظ خواهد بود. اگر داوطلب مغایرتی در اطلاعات خود مشاهده کرد، می تواند ویرایش کند.

وی افزود: شرکت های دانش بنیان سامانه کشف را طراحی کرده اند که بر هندزفری داوطلبان نویز فرستاده می شود و فرد مذکور نمی تواند صدا را بشنود، داوطلبانی که این نوع وسایل تقلب را بر سر جلسه کنکور بیاورند از یک تا ۱۰سال از دادن آزمون محروم خواهند شد.

او با اشاره به این که تمام فرایندها به صورت ماشینی و تمام موارد به صورت پیامکی به داوطلبان اعلام شده است ادامه داد: سامانه ثبت نام سنجش به صورت هوشمند است و تمامی اطلاعات به نام شخص داوطلب خواهد بود.

پورعباس اظهار کرد: از نظر سخت افزاری اقدامات خوبی انجام شده  و سوالات طراحی شده دارای کد است به طوری که فقط ماشین سازمان سنجش قادر به خواندن این کدها است.

وی افزود: یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر در آزمون سراسری ثبت نام کرده اند،  این آزمون در ۴۱۷ شهرستان و ۱۳ کشور برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: در گروه ریاضی و فنی ۱۳۶۸۵۱  نفر، در گروه علوم تجربی ۴۸۵۰۳۵ نفر، در گروه علوم انسانی ۳۴۳۵۵۱ نفر، در گروه زبان های خارجه ۹۲۲۹۷ نفر و در گروه هنر ۶۱۷۰۲  نفر شرکت خواهند کرد.

او افزود: در آزمون پیش رو ۶۸۷۴۲۰ داوطلب شرکت کننده زن و ۴۳۲۰۱۶ نفر مرد هستند. ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد نیز آقا هستند و گروه علوم تجربی بیشترین شرکت کننده را خواهد داشت.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=21390

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.