2
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام:

ادارات شهر‌های دارای دمای ۵۰ درجه سانتیگراد تعطیل می شوند

  • کد خبر : 21418
  • 12 تیر 1402 - 20:14
ادارات شهر‌های دارای دمای ۵۰ درجه سانتیگراد تعطیل می شوند
مدیرکل مدیریت بحران ایلام گفت: به استناد گزارش هواشناسی استان، ادارات شهر‌های دارای دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر تعطیل می شوند.

به گزارش حادثه ایلام;مجید بیگلریان، مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام امروز در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان،گفت: در پی اعلام هواشناسی استان مبنی بر افزایش قابل توجه دمای استان به ویژه مناطق گرمسیری و احتمال ایجاد برخی مشکلات، این نشست تشکیل شده و ملاک اعلام درجه دمای مناطق مختلف ایلام بر اساس پیش بینی‌های اعلامی از سوی هواشناسی استان تعیین شده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی گزارش‌های هواشناسی و شرکت توزیع برق استان و سایر اعضا در خصوص افزایش دما در مناطق استان به ویژه نقاط گرمسیری و همچنین اقدامات و برنامه‌های پیشگیرانه در فصل گرما و کاهش برق مصرفی در این ایام گرم تصمیمات و تمهیدات لازم و متناسب با شرایط اتخاذ خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام اضافه کرد: در تصمیمات و مصوبه‌های این نشست مقرر شد هواشناسی گزارش پیش بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال کند.

وی بیان کرد: ادارات شهر‌های دارای دمای ۵۰ درجه سانتیگراد یا بالاتر تعطیل شوند که این تعطیلی شامل مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخش‌های دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها را شامل نمی‌شود.

به گفته بیگلریان برابر مصوبه هیات دولت همه ادارات از جمله دستگاه‌های اجرایی، بانک ها، نیرو‌های مسلح و نهاد‌های عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش مصرف برق در ساعات اداری به میزان حداقل ۳۰ درصد نسبت به مصرف دوره مشابه سال گذشته و در ساعات غیر اداری به میزان ۶۰ درصد مصرف جاری با اولویت خاموش‌کردن روشنایی غیر ضروری و سامانه‌های سرمایشی اقدام کنند.

وی افزود: ادارات پرمصرف در ایام پیک مصرف بازدید می‌شوند و در صورت عدم رعایت میزان الگوی مصرف، برق این ادارات توسط شرکت توزیع برق قطع می‌شود و همچنین اداراتی که دارای مواد برق اضطراری هستند باید این مولد‌ها به مدار مصرف بیاورند و در غیر این صورت انشعاب برق آن‌ها قطع خواهد شد.

مدیرکل بحران استانداری ایلام ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب نیز موظف شد نسبت به به مدار آوردن مولد و دیزل‌های برق ایستگاه‌های پمپاژ آب اقدام کرده و گزارش آن را به اداره کل مدیریت بحران اعلام کند.

وی اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان موظف است برق مشترکان خانگی پر مصرف را با تایید وزارت نیرو از طریق شمارشگر‌های هوشمند و در صورت عدم رعایت اخطار‌ها با اطلاع قبلی نسبت به قطع بر آن‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=21418

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.