0

کارمزد تراکنش خرید کارتی چگونه محاسبه می شود؟

  • کد خبر : 21111
  • 04 تیر 1402 - 2:56
کارمزد تراکنش خرید کارتی چگونه محاسبه می شود؟
معاون نظارت بر نظام های بانک مرکزی گفت: با بخشنامه بانک مرکزی، از فردا، تمامی دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (به‌جز نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها) و درگاه‌های پرداخت اینترنتی ملزم به پرداخت کارمزد خواهند بود.

به گزارش حادثه ایلام;یکتا گفت: بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار، بانک مرکزی موظف است که نرخ کارمزد سالیانه خدمات بانکی اعم از خدمات حضوری و الکترونیکی را بازبینی کند و این برنامه در سال ۱۴۰۱ انجام شده است که ابلاغ آن به سال ۱۴۰۲ موکول شده است.

به گفته معاون نظارت بر نظام های  بانک مرکزی، بخش قابل توجهی از کارمزد ها از تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ماه عملیاتی شده اند. کارکرد خرید و خدمات الکترونیکی از فردا شروع خواهد شد. در این مرحله تعدادی از صنوف با توجه به اینکه مرحله ای و گام به گام اجرا می‌شود مشمول اخذ کارمزد نخواهند شد.

او می‌گوید: مبلغ کارمزد اینگونه محاسبه می‌شود که برای تراکنش های تا مبلغ ۶۰۰ هزار تومان به صورت ثابت ۱۲۰ تومان و برای رقم های بالاتر دو ده هزارم مبلغ تراکنش به ازای هر تراکنش محاسبه میشود و در پایان روز از دارندگان دستگاه پوز دریافت میشود.

یکتا گفت: بانک ها تا سی درصد می‌توانند تخفیفاتی برای مشتریان خود قائل شوند. برای شرکت های دانش بنیان تا چهل درصد تخفیف و برای مددجویان کمیته امداد تا صد درصد لحاظ خواهد شد. کارمزدی که اکنون تعیین شده به صورت مشخص بخش قابل توجهی از آن را بانک ها پرداخت خواهند کرد.

او گفت: با توجه به بررسی های ما و رفتار صنوف مختلف حدود ۴۰ درصد اصناف کمتر از هزار تومان سهم کارمزد هایشان   خواهد شد و حدود ۶۰ درصد اصناف حدود کمتر از دو هزار تومان سهم  کارمزدشان می شود پس مردم نگرانی در باره این موضوع نداشته باشند.

انتهای پیام/سعد حمیدی کیا

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=21111

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.