2

پوتین: از داخل کشور به ما خیانت شده است

  • کد خبر : 21093
  • 03 تیر 1402 - 14:11
پوتین: از داخل کشور به ما خیانت شده است
رییس جمهور روسیه گفت که کشورش با خیانت داخلی مواجه شده و با نبردی سخت دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش حادثه ایلام;ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در نخستین واکنش خود پس از تنش نیرو‌های واگنر و ارتش این کشور گفت که کشورش با یک خیانت داخلی مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پوتین در سخنرانی زنده تلویزیونی خود گفت: آنچه امروز با آن مواجه شدیم، خیانت از جبهه داخلی محسوب می‌شود و باید تمام نیروهایمان را متحد کنیم. از پشت به ما خنجر زدند و باید تاوانش را بپردازند.

وی در ادامه تاکید کرد: روسیه در نبردی سخت برای آینده‌اش درگیر است و لازم است هر آنچه موجب ضعف ما در این نبرد می‌شود، کنار گذاشته شود.

وی افزود که پاسخ مسکو به این خیانت و این شورش مسلحانه سخت خواهد بود.

رییس جمهور روسیه همچنین تصریح کرد که کشورش در حال دفع “تجاوزات نئونازی و اربابان آنها” است.

وی همچنین از مردم کشورش خواست تا به نیروهای ارتش بپیوندند و همه اختلافاتی را که می تواند توسط دشمنان خارجی مورد سوء استفاده قرار گیرد کنار بگذارند.

پوتین در ادامه این سخنرانی زنده تلویزیونی گفت: ما برای جان و امنیت مردم خود، برای حاکمیت و استقلال خود می جنگیم، برای حق روسیه بودن و روسیه ماندن.

رییس جمهور روسیه افزود: مقامات اجازه نخواهند داد که شکاف در روسیه تکرار شود، ما از مردم محافظت خواهیم کرد. نیروهای مسلح روسیه دستورات لازم را برای خنثی کردن سازمان دهندگان این شورش مسلحانه دریافت کرده‌اند.

گفتنی است روسیه حکم دستگیری یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر را صادر کرد. مسکو‏‏‏، پریگوژین را به شورش مسلحانه علیه خود متهم کرده و به نیروی اطلاعاتی روسیه – اف اس بی – دستور عملیات ویژه علیه او را داده است. کرملین همچنین از نیرو‌های واگنر خواسته که فرمانده خود را بازداشت کنند و تحویل مسکو دهند.

همزمان و در پی تهدید‌های گروه واگنر، شهر روستوف، در ۱۰۰ کیلومتری شرق روسیه و هم مرز با اوکراین، در وضع آماده باش قرار گرفته و تدابیر امنیتی در اطراف مکان‌های مهم تشدید شده است. کاروان بزرگی از نیرو‌های زرهی ارتش روسیه از مسکو به سمت مناطق جنوبی این کشور در حرکت اند.

پریگوژین جمعه شب مدعی شد که نیرو‌های او با عبور از مرز روسیه وارد منطقه نزدیک روستوف شده اند. پریگوژین روسیه را به حمله موشکی مرگبار ضد نیرو‌های واگنر متهم کرده و از ارتش روسیه خواسته اقدامات خود را متوقف کند.

وزارت دفاع روسیه، اما اتهامات رئیس واگنر را نادرست و اقدامی تحریک آمیز خواند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://hadeseilam.ir/?p=21093

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.